۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

وضعیت حاد جسمی و عدم درمان معلم زندانی در زندان قرون وسطایی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت جسمی معلم زندانی محمد امین آگوشی  در زندان زاهدان حاد می باشد ولی بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
نزدیک به 2 هفته است که معلم زندانی محمد امین آگوشی علاوه بر ناراحتیهای قبلی دچار آفتهای متعدد بر زبان و نقاط مختلف دهان شده است . وی از زمانی که به زندان زاهدان انتقال یافته  به این بیماری مبتلا شده است. تلاشها و کوششهای او برای مراجعه به بهداری جهت معاینه و درمان تا به حال بی نتیجه بوده است و او ناچار است دردهای شدید را تحمل نماید.معلم زندانی در اثر نگهداری  طولانی مدت در سلولهای انفرادی بازداشتگاه رمضان سپاه پاسداران و شکنجه های وحشیانه دچار ناراحتیهای حاد عصبی می باشد و نیاز به معاینه و درمان توسط یک متخصص را  دارد. اما باز هم بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او مانع درمان وی می شوند.
بهداری زندان زاهدان علیرغم وجود چند هزار زندانی فقط یک پزشک عمومی دارد و روزانه فقط 10 الی 12 زندانی با شرایط حاد جسمی را معاینه می کند و سایر زندانیان باید همچنان از بیماری و دردهای شدید حاصل از بیماری رنج ببرند.زندان فاقد پزشک متخصص بوده و چند سالی است که به هیچ وجه متخصصی برای درمان زندانیانی که دچار بیماریهای حاد و وخیم هستند به زندان مراجعه نکرده است.و علیرغم اینکه اکثر بیماریهای زندانیان را می توان درمان و جان آنها را نجات داد اما نبود پزشک متخصص و عدم درمان به موقع منجر به فوت آنها می شود به گونه ایکه آمار مرگ و میر در زندان نسبتا بالا است.
در حال حاضر 3 زندانی سیاسی زندان ارومیه به نام های ایرج محمدی ،احمد پولادخانی و محمد امین اگوشی که به تازگی به زندان زاهدان تبعید شده اند بصورت جداگانه در بندهای مختلف بین زندانیان عادی و مجرم نگهداری می شوند وبه نظر می آید هدف از انتقال این 3 زندانی به زندان زاهدان  حذف فیزیکی آنها می باشد.
زندان زاهدان یکی از مخوفترین و قرون وسطایی ترین زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای بوده و زندانیان از حداقل حقوق انسانی  مانند ؛ غذا ،آب سالم ،درمان ،استحمام و استفاده از سرویسهای بهداشتی ،نگهداری در فضای نسبتا کافی جهت استراحت و موارد دیگر محروم می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان سیاسی بیمار ،قرار دادن زندانیان در شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا به منظور ایجاد مرگ تدریجی برای آنها را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
07 شهریور 1391 برابر با 28 اوت2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net                    
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  
  

 

هیچ نظری موجود نیست: