۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

ممنوع کردن تماس2 زن زندانی سیاسی با همبندیانشان توسط بازجویان وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در یک اقدام غیر انسانی  2 زن زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین از صحبت کردن و داشتن تماس با سایر همبندیانش ممنوع شده اند و هر هم صحبتی با زندانیان عادی  منوط به اجازه اطلاعات زندان نموده اند.
زندانیان سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی و صدیقه مرادی از زندانیان سیاسی دهۀ 60  که چند هفتۀ پیش بدون هیچ دلیلی از بند متادون زنان زندانی سیاسی اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. آنها در سالن مشاوره زندان قرچک ورامین زندانی و در شرایط غیر انسانی نگهداری می شوند.
بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه  در یک اقدام غیر انسانی که به ندرت در زندانها روی میدهد هر گونه تماس و ارتیاط 2 زن زندانی سیاسی  با  زندانیان عادی هم بندشان ممنوع نموده اند و هم صحبتی با زندانیان عادی را  منوط به اجازه رئیس اطلاعات زندان نموده اند. صحبت کردن با زندانیان عادی باید از پیش مشخص شده باشد که با کدام زندانی ، در کجا و برای چه مدتی  و در رابطه با چه موضوعی صورت می گیرد و می بایست  به اطلاعات زندان از پیش  اعلام شده باشد.
بازجویان وزارت اطلاعات، علاوه بر قرار دادن این 2 زندانی سیاسی در شرایط غیر انسانی ، عدم درمان بیماریهای آنها و همچنین مورد اذیت و آزار قرار دادن آنها توسط باندهای مافیایی زندان در یک اقدام سرکوبگرانه غیر انسانی دیگر  آنها را از ارتباط با ههمبندیانش محروم کرده اند و در ایزوله کامل قرار داده اند.
زندان قرچک ورامین که یک سوله گاوداری  بوده است  ابتدا به زندان معتادن مرد  تبدیل شد و سپس زنان زندانی  عادی استان تهران و کرج را به این زندان منتقل نمودند. این سوله گاوداری از 9 سالن که با تختهای زندانیان زن جدا سازی شده است تشکیل شده است. زندانیان زن باید با آب شور که دارای  املاح آهکی بسیار بالا و آلوده ناچارا  استحمام کنند که باعث شیوع  بیماریهای پوستی، اسهال و استفراغ در بین آنها می شود.در هر سالن یک شیر  آب نسبتا شیرین برای نوشیدن آب وجود دارد که بوی نامطبوعی  میدهد. اکثر زندانیان زن از ناراحتی شدید کلیوی در رنج هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اقدامات سرکوبگرانه و غیر معمول بازجویان وزارت اطلاعات علیه 2  زن زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین را محکوم می کندو از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه زنان و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای جهت گرفتن تصمیمات لارم اجرا به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
08 شهریور 1391 برابر با 28 اوت2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  
  
 

هیچ نظری موجود نیست: