۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج.
از روز پنجشنبه 23 تیرماه ماموران ولی فقیه اقدامات سرکوبگرانه را علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج شدت بخشیدند. آنها زندانیان سیاسی را بدون هیچ دلیلی از رفتن به هواخوری محروم کرده اند و در طی 3 روز گذشته از مکان محصوری که هواخواری نامیده می شد محروم شده اند.مامورین وزارت اطلاعات دستور قطع آب گرم استحمام زندانیان سیاسی را داده اند و زندانیان سیاسی از داشتن آب گرم برای استحامام محروم هستند. این شرایط بخصوص برای زندانیان بیمار و مسن مشکلاتی را ایجاد کرده است.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین مدتی پیش بر روی تمامی دریچه های سلولهای زندانیان سیاسی طوری ریز نصب کرده اند.
محدودیتها و اقدامات سرکوبگرانه از مدتی پیش علیه زندانیان سیاسی کاملا ایزوله شده در سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج آغاز شده است و روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.یورشهای شبانه، انتقال به شکنجه گاه های وزارت اطلاعات ،عدم درمان زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی هستند ،نبود وسایل لازم خنک کننده هوا در گرمای شدید تابستان،نبود آب سردکن در سالن،اخاذی مبالغ هنگفت از زندانیان سیاسی جهت داندانپزشکی و عدم رسیدگی دندانپزشکی به آنها،اخاذی از زندانیان سیاسی جهت تامین آب سرد کن،وسایل خنک کننده و عدم به اجرا در آوردن آن وعده ها و مورد متعدد دیگر.
کسانی که اعمال سرکوبگرانه را در زندان گوهردشت کرج علیه زندانیان سیاسی به اجرا در می آورند عبارتند از محمد مردانی رئیس زندان،خادم معاون زندان ،فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان و تالیوردی رئیس بند 4 زندان گوهردشت کرج می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و تشدید فشارهای طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی که در ایزوله کامل بسر می برند و تعدادی از آنها در وضعیت حاد جسمی می باشند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل برای تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائه آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 تیر 1390 برابر با 16 ژولای 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: