۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

یکی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج دچار حملۀ قلبی گردید و به بیمارستان منتقل شد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ماشالله (حمید)حائری دچار حملۀ قلبی گردید و او را به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل کردند.
زندانی سیاسی حمید حائری از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد. او روز پنجشنبه 6 مرداد ماه حوالی ساعت 06:00 صبح دچار حملۀ قلبی گردید و و ضعیت او به حدی وخیم شده بود که ناچار به انتقال وی به بیمارستان دی تهران شدند.خانواده حائری که روز گذشته به زندان مراجعه کرده بودند متوجه شدند که وضعیت عزیزشان بسیار حاد بوده و به بیمارستان منتقل شده است.
زندانی سیاسی ماشالله حائری ماه ها است که از ناراحتی حاد قلبی و تنفسی رنج می برد و تا به حال دو بار دچار سکتۀ قلبی شده است و در قلب او 2 استند قرار دارد.اما بازجویان وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی و زجر کش کردن او از درمان وی خوداری می کردند.
زندانی سیاسی ماشالله حائری قبل از دستگیری طی یک تصادف طراحی شده توسط وزارت اطلاعات که قصد قتل وی را داشتند بشدت مجروح گردید. او در جریان این تصادف طراحی شده دچار شکستگی جمجمه ، خونریزی مغزی و آسیب دیدگی لگن گردید و برای مدت طولانی در بخش آی .سی. یو. بیمارستان بستری شده بود.آخوندی با نام مستعار علوی سربازجوی وزارت اطلاعات به طراحی تصادف توسط وزارت اطلاعات اذعان کرده بود.
از طرفی دیگر همسر آقای حائری (خانم آریا الماسی) و فرزندش نگار حائری؛ در جریان اعتراضات سال 88 همراه باپدرش دستگیر و پس از چند ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شدند.ولی آنها مجددا در تاریخ 11 اردیبهشت ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و پس از چندین هفته بازجویی و شکنجه در بند 209 زندان اوین با وثیقه های سنگین آزاد شدند.
لازم به یادآوری است که آقای حمید حائری 58 ساله که در تاریخ15 آذر 1388 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.او به مدت 74 روز در سلولهای انفرادی بسر برد. در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی و تهدیدات بازجویان قرار داشت از جمله تهدیدات بازجویان انتقال همسر و دختر ایشان به زندان گهریزک و شکنجۀ آنها بود.سپس او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند.او از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و به مدت 3 سال در زندان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و شرایط قرون وسطائی بسر برده بود. بازجوی او در دهۀ 1360 محمد مقیسه ای که در حال حاضر رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب می باشداو را مورد محاکمه قرار داد و به 15 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم کرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شیوۀ ضدبشری بازجویان وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی از طریق عدم درمان و زجر کش کردن زندانیان سیاسی که در اثر شکنجه های غیر انسانی آنها دچار ناراحتی حاد جسمی می شوند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای دیدار با زندانیان سیاسی ،خانواده های آنها و خانواده های جانباختگان راه آزادی جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائه آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
07 مرداد 1390 برابر با 29 ژولای 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: