۱۳۹۰ تیر ۱۴, سه‌شنبه

یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات و دستگیری بیماران که در بستر بیماری اند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مامورین وزارت اطلاعات با یورش وحشیانه به منزل شخصی زندانی سیاسی دهۀ 60 مهدی (هوشنگ) عابدی باخدا در حالی که در بستر بیماری قرار داشت دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند.
یکشنبه شب12 تیرماه حوالی ساعت 22:00 مامورین وزارت اطلاعات بطور وحشیانه بدون اطلاع قبلی و زدن درب منزل آنها از روی دیوار وارد منزل شخصی زندانی سیاسی دهۀ 60 مهدی (هوشنگ)عابدی با خدا در رشت شدند. او در حالی که در منزل بر روی بستر بیماری قرار داشت و به وی سرم وصل شده بود مورد برخورد خشونت آمیز آنها قرار گرفت. سپس او را دستگیر و با وضعیت حاد جسمی به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند.
خانوادۀ عابدی نسبت به یورش وحشیانه و غیر معمول مامورین وزارت اطلاعات اعتراض نمودند که با حمایت وسیع همسایگان آنها روبرو گردید آنها با سر دادن فریادهای اعتراض آمیز قصد ممانعت از دستگیری وی را داشتند ولی مامورین وزارت اطلاعات از ترس گسترش یافتن اعتراضات در محل وحشت زده منطقه را بسرعت ترک کردند.
مامورین وزارت اطلاعات هنگام ترک منزل کامپیوتر،دفترچه تلفن شخصی ،تلفن همراه و سایر وسائل شخصی خانواده را با خود بردند.
خانواده عابدی باخدا از زمان دستگیری عزیزشان تاکنون برای اطلاع یافتن از محل بازداشت و وضعیت وشرایط وی روزانه به دادستانی و دادگاه انقلاب رشت مراجعه می کنند ولی تا به حال به آنها هیچ پاسخی داده نشده است.
آقای مهدی عابدی باخدا از ناراحتی حاد قلبی و گوارشی رنج می برد و اخیرا از بیمارستان مرخص شده بود و در حال طی کردن دوران نقاحت خود بسر می برد.
مهدی (هوشنگ) عابدی باخدا 56 ساله ،متاهل و دارای چند فرزند می باشد. او از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و به مدت 6 سال در زندان تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و علیرغم گذشت چندین سال از آزادیش هنوز از اثرات شکنجه جسمی رنج می برد. در حال حاضر برادر وی هادی عابدی باخدا که از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد در زندان لاکان رشت در بازداشت بسر می برد. آقای عابدی در دهۀ 60 در حین دستگیری مورد اصابت گلولۀ سپاه پاسداران قرار گرفت که موجب قطع نخاع وی گردید . او از آن زمان تاکنون قادر به حرکت نیست و تعدادی از اندام هایش( کلیه،مثانه ،دستگاه گوارشی و ...) عمل طبیعی خود را نمی تواند انجام دهد. برادر دیگر آنها شهید راه آزادی مردم ایران هرمز عابدی باخدا در کشتارهای دهۀ 60 به شهادت رسید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به منازل و دستگیری بیمارانی که در بستر بیماری بسر می برند را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای تهیۀ گزارش و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت رسیدگی به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
14 تیر 1390 برابر با 05 ژولای 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: