۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

انتقال زندانی سیاسی افشین بایمانی به سلولهای انفرادی شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی افشین بایمانی به سلولهای انفرادی بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.
یکشنبه غروب 2 مرداد ماه پاسداربندها به سلول زندانی سیاسی افشین بایمانی یورش بردند و او را مورد اذیت و آزار قرار دادند و وسایل شخصی موجود در سلولش را با خود بردند. در این یورش وحشیانه 6 نفر از پاسداربندها شرکت داشتند. افسر نگهبان پاسدار دفتری فرمانده یورش وحشیانه به سلول زندانی سیاسی افشین بایمانی بود.
متعاقبا روز دوشنبه 3 مرداد ماه زندانی سیاسی افشین بایمانی به اطلاعات زندان گوهردشت برده شد و پس از ساعتها بازجویی ،اذیت و آزار و تهدید او را به سلولهای انفرادی بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.
در طی هفته های گذشته فشارهایی طاقت فرسایی علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در جریان است و علاوه بر محدودیتها و فشارهای غیر انسانی در درون سالن تعدادی از زندانیان سیاسی را برای تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار دهند به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند و علیرغم گذشت چند هفته هنوز از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست. زندانیان سیاسی که به بند 209 زندان اوین منتقل شده اند عبارتند از بهروز جاوید طهرانی، فرزاد مددزاده،محمد علی منصوری و صالح کهندل می باشند.
سلولهای انفرادی سالن 2 بند 1 زندان گوهردشت محل شکنجۀ زندانیان سیاسی و عادی می باشد . زندانیان بی دفاع در این بند تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار می گیرند. شیوۀ شکنجه هایی که علیه زندانیان در این بند بکار برده می شود به قرار زیر می باشد ؛ابتدا به زندانی پابند ،دست بند و چشم بند می زنند سپس چند شکنجه گر حول او دایره می زنند ،پس از آن او را از هر طرف آماج ضربات باتونهای خود قرار می دهند. این ضربات برای مدت طولانی ادامه می یابد و گاها شدت ضربات بحدی شدید است که منجر به شکسته شدن باتون می گردد . ضربات باتون در اکثر مواقع منجر به شکسته شدن دست ،پا ،دندانها،،سر ، دنده ها ، زخمی و کبودی شدن زندانی می گردد. شکنجه گران همچنین شوکرهای برقی با ولتاژ زیاد علیه زندانی بکار می برند که در موارد متعدد منجر به سوختگی پوست زندانی می گردد. پاسداربندها از شکنجه های جنسی مانند ،تجاوز و استعمال باتون استفاده می کنند.آنها همچنین برای مدت طولانی مانع خواب زندانی می شوند،ایجاد محدودیت برای استفاده از سرویسهای بهداشتی و حمام،محدود کردن جیره غذایی زندانی تا حد گرسنگی شدید و موارد متعدد دیگر می باشد.
زندانی سیاسی افشین بایمانی در سال 1379 همراه با همسر باردارش و فرزندش دستگیر شد و ماها در سلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.او به حبس ابد محکوم شد و از آن زمان تاکنون همچنان در زندان مخوف گوهردشت کرج زندانی است.برادرش زنده یاد مهدی بایمانی در جریان دستگیری آنها با شلیک گلوله پاسداران جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران نمود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و فشارهای قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی و انتقال آنها به سلولهای انفرادی برای تحت شکنجۀ جسمی و روحی قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران جهت بازدید از زندانها،مصاحبۀ با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارش از جنایتهای رژیم ولی فقیه و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
04 مرداد 1390 برابر با 26 ژولای 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: