۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

بازجویی ،شکنجۀ روحی و جسمی گروه دیگری از زندانیان سیاسی در بند سپاه زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در ادامه تشدید فشارها وایجاد شرایط قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی سالن ایزوله شدۀ 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج 3 زندانی سیاسی دیگر به بند سپاه منتقل شدند و چندین ساعت مورد بازجویی،شکنجۀ جسمی و روحی و تهدید بازجویان (شکنجه گران) وزارت اطلاعات قرار گرفتند.
روز پنجشنبه 9 تیر ماه زندانیان سیاسی منصور رادپور،رضا جوشن و افشین بایمانی به سلولهای انفرادی بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد برده شدند.آنها چندین ساعت در سلولهای انفرادی بطور مجزا مورد بازجویی،شکنجۀ روحی و جسمی و تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی بهروز جاوید طهرانی،صالح کهندل،محمد علی منصوری و فرزاد مددزاده که در روز سه شنبه 7 تیر ماه به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شده بودند از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست و بعضی از گزارشات حاکی از آن است که آنها به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شده اند.
در حال حاضر زندانیان سیاسی سالن ایزوله شدۀ 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج در شرایطی بسیار سخت و طاقت فرسایی نگهداری می شوند. آنها از داشتن آب سالم و خنک نوشیدنی محروم هستند،این سالن فاقد امکانات برودتی و تهویه در گرمای شدید تابستان می باشد،زندانیان سیاسی که از بیماریهای حاد رنج می برند از درمان محروم می باشند،اخاذی مبالغ سنگینی از زندانیان سیاسی برای دندانپزشکی و عدم انجام آن ،به عمد زمان کوتاه هواخوری را از ساعت 15:00 که در معرض تابش شدید نور خورشید و گرمای زیاد می باشد تعیین کرده اند تا حتی هنگام هواخوری آنها تحت فشار باشند
بازجویان (شکنجه گران) وزارت اطلاعات به این همه محدودیتهای غیر انسانی اکتفا نموده اند و با انتقال گروهی از زندانیان سیاسی به سلولها انفرادی قصد دارند شکنجه های روحی و جسمی را علیه آنها تشدید کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال گروهی زندانیان سیاسی به بند سپاه و تحت شکنجۀ جسمی و روحی قرار دادن آنها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به ایران برای بازدید و تهیۀ گزارش از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
13 تیر 1390 برابر با 04 ژولای 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیرکل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: