۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

بازجویی و مورد تهدید قرار دادن فرزند یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان ادارۀ اطلاعات رشت عرفان عابدی باخدا 16 ساله فرزند یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 که در زندان بسر می برد را احضار ، مورد بازجویی و تهدید قرار دادند.
چهارشنبه 29 تیرماه عرفان عابدی باخدا 16 ساله فرزند مهدی عابدی باخدا به ادارۀ اطلاعات رشت احضار گردید و برای چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.بازجویان وزارت اطلاعات از اینکه خبر دستگیری پدر بیمارش در رسانه ها انتشار یافته است سخت بر آشفته و خشمگین بودند و او را تحت فشار قرار می دادند که چرا خبر دستگیری پدرش را در اختیار رسانه ها قرار داده است.این بازجوییها به مدت چند روز ادامه داشت.
مهدی عابدی باخدا اوایل تیرماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات رشت منتقل گردید. آقای عابدی باخدا هنگام دستگیری در بستر بیماری و به وی سرم وصل شده بود. از زمان دستگیر او تا به حال از وضعیت و شرایط وی هیچ خبری در دست نیست و خانوادۀ او هنوز موفق به ملاقات و یا داشتن تماس تلفنی با او نشده اند.
در حال حاضر علاوه بر زندانی سیاسی مهدی (هوشنگ) عابدی باخدا 56 ساله که از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و به مدت 6 سال در زندان تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت .همچنین برادر وی هادی عابدی باخدا که از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد در زندان لاکان رشت در بازداشت بسر می برد. آقای عابدی در دهۀ 60 در حین دستگیری مورد اصابت گلولۀ سپاه پاسداران قرار گرفت که موجب قطع نخاع وی گردید . او از آن زمان تاکنون قادر به حرکت نیست و تعدادی از اندام هایش( کلیه،مثانه ،دستگاه گوارشی و ...) عمل طبیعی خود را نمی تواند انجام دهد. برادر دیگر آنها شهید راه آزادی مردم ایران هرمز عابدی باخدا در کشتارهای دهۀ 60 به شهادت رسید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار ،بازجویی و تهدید فرزند نوجوان این زندانی سیاسی به صرف انتشار خبر دستگیری پدرش در رسانه ها را محکوم می و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای تهیۀ گزارش و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت رسیدگی به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
02 مرداد 1390 برابر با 24 ژولای 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: