۱۳۹۴ آذر ۱۰, سه‌شنبه

به وخامت گراییدن ناگهانی وضعیت جسمی زندانی سیاسی علی معزی و ممانعت بازجویان وزارت از انتقال وی به بیمارستان


بنا به گزارش رسیده به «فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران» از روز گذشته وضعیت جسمی زندانی سیاسی علی معزی رو به وخامت گرایید اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
دوشنبه شب ۹ آذر ماه وضعیت جسمی زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی به وخامت گرایید. او دچار انسداد روده شده است و از شب گذشته و تمامی امروز از دردهای طاقت فرسا رنج برده است اما بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه مانع درمان وی هستند .
 با اعتراض  زندانیان سیاسی بند ۸ اوین او را به بهداری زندان منتقل کردند و بعد از مدت کوتاهی بدون درمان او را مجددا  به بند ۸ بازگرداندند و از انتقال او به بیمارستهای خارج از زندان خوداری شده است.زندانی سیاسی علی معزی پیش از این در زندان مرکزی کرج  دچار چنین بیماری شده بود و با انتقال وی به بیمارستان و انجام عمل جراحی نسبتا بهبود یافت.
بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه برای زجر کش کردن این زندانی سیاسی مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج از زندان هستند . جان این زندانی سیاسی در صورت عدم درمان سریع درمعرض خطر جدی قرار دارد.
زندانی سیاسی علی معزی پیش از این در اعتراض به یورش ، ضرب و شتم و دستگیری خانواده های زندانیان سیاسی و حامیانشان همراه با زندانیان سیاسی دیگر علیرغم بیماریهای سرطان و بیماریهای حاد کلیوی و انسداد روده تا آزادی تعدادی از آنها در اعتصاب غذا بسر برد.
زندانی سیاسی علی معزی از بیماری سرطان پروستات ، بیماری کلیوی و سایر بیماریها رنج می برد و هنگامی که در حال معالجه بیماری سرطان پروستات خود بود دستگیر و از آن زمان تاکنون از درمان جدی وی خوداری می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،نسبت به خطری جدی که جان زندانی سیاسی علی معزی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام ، شکنجه و اعمال سرکوبگرانه و عدم درمان زندانیان سیاسی  خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ آذر ۹۴برابر با۰۱ دسامبر۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: