۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی غلامحسین کلبی در اعتراض به عدم درمان

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران » اعتصاب غذای زندانی سیاسی غلامحسین کلبی در اعتراض به عدم درمان و نگهداری او در زندان کارون اهواز.
زندانی سیاسی غلامحسین کلبی از چند روز پیش در اعتراض به عدم درمان ، عدم  انتقال به زندان اوین و ایجاد شرایط سخت و طاقت فرسا دست به اعتصاب غذا زده  و اعلام نموده است تا زمانی که به خواسته هایش رسیدگی نشود به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.
خواسته های زندانی سیاسی غلامحسین کلبی به قرار زیر است :
۱ـ رسیدگی پزشکی به بیماریهای حاد و طاقت فرسای او در بیمارستانهای خارج از زندان
۲ ـ منتقل نمودن  وی از زندان کارون اهواز به زندان اوین تا   ملاقات  با خانواده اش امکان پذیر گردد
۳ ـ پایان دادن به شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی علیه وی
  زندانی سیاسی غلام حسین کلبی در وضعیت حاد جسمی بسر می برد. او از عفونت گوش چپ و همچنین عفونت لثه  و سایر بیماریها  شدیدا رنج می برد. گوش چپ وی دچار عفونت شدید است و مدت  طولانی است که از دردهای طاقت فرسای آن رنج می برد و شنوایی اش را هم از این ناحیه از دست داده است او نیاز مبرم به درمان در بیمارستانهای خارج از زندان  دارد . اما بازجویان وزارت اطلاعات از درمان وی ممانعت می کنند و بیماریهایش را به عنوان اهرم فشار علیه او بکار می برند .
زندانی سیاسی غلامحسین کلبی دی ماه ۱۳۷۹ در دزفول دستگیر و به مدت ۱۴ ماه در سلولهای انفرادی شکنجه گاه وزارت اطلاعات اهواز زندانی بود و تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت سپس او را به  بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل کردند و در سال ۱۳۸۱ در یک دادگاه فرمایشی ولی فقیه به اعدام محکوم شد ولی در اثرفشارهای بین المللی و داخلی حکم اعدام وی به حبس ابد تقلیل یافت او به اتهام داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان این زندانی سیاسی  و بکارگیری بیماری وی  به عنوان اهرم فشار، انتقال او به نقطه ای که امکان ملاقات با خانواده اش را ندارد و ایجاد شرایط غیر انسانی علیه وی تا حدی که راهی برای او جز اعتصاب غذا نگذاشته است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به عدم درمان و سرکوب زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ آذر ۹۴ برابر با ۷ دسامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: