۱۳۹۴ آذر ۲۱, شنبه

بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه مانع آزادی یک زندانی سیاسی با معلولیت شدید جسمی هستند


بنابه گزارشات رسیده به «‌فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » بازجویان وزارت اطلاعات مانع آزادی زندانی سیاسی علیرضا شریعت پناهی که دچار معلولیت شدید جسمی است علیرغم تعیین وثیقه سنگین.
زندانی سیاسی علیرضا شریعت پناهی که از معلولیت شدید جسمی رنج می برد  و علیرغم اینکه ۱۵۰ میلیون تومان قرار وثیقه برای آزادی او تعیین شده است اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع آزادی وی هستند و او همچنان در بند ۸ زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد .
زندانی سیاسی علیرضا شریعت پناهی از ناحیه مچ و انگشتان هر دو دست،یک پا  و کمر دچار معلولیت شدید جسمی است و به تنهایی قادر به بلند شدن نبوده و باید فردی او را کمک کند و حتی قادر به گرفتن اشیا نیست و برای انجام امور شخصی مانند لباس پوشیدن،استحمام ، رفتن به سرویس بهداشتی  و سایر کارهای روزانه فقط با کمک سایر زندانیان قادر به انجام آن است و حداقل نیاز به ۲ پرستار دارد.
دستان این زندانی سیاسی زخمی است ، مثانه وی دچار مشکل حاد  است و از بیماری حاد گوش میانی  رنج می برد  و اکثر اوقات دچار سرگیجه است.
زندانی سیاسی علیرضا شریعت پناهی متولد ۱۳۴۵ می باشد و از دهه ۶۰ تا به حال ۴ بار دستگیر و هر بار چند سال در زندان بوده است.او اولین بار در سال ۱۳۶۶ دستگیر و تا سال ۱۳۶۹  زندانی بود. بار دوم در سال ۱۳۷۲ دستگیر شد و تا سال ۱۳۷۷ در زندان بسر برد. سومین بار در سال ۱۳۸۰ دستگیر و تا سال ۱۳۸۵ در زندان بسر برد و آخرین بار ۲۸ مرداد ماه سال جاری با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی  بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل و تا ۹ آذر ماه که وی را به بند ۸ زندان اوین منتقل کردند.
بازجویان وزارت اطلاعات  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در یک عمل ضدبشری و قرون وسطایی زندانی سیاسی علیرضا شریعت پناهی که از معلولیت شدید جسمی رنج می برد و قادر به انجام کارهای شخصی نیست در زندان اوین نگه داشته اند و همچنان از آزادی وی با وجود گذاشتن وثیقه خودداری می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه، دستگیری ، انتقال به سلولهای انفرادی شکنجه گاه وزارت اطلاعات ونگهداری این زندانی سیاسی که از معلولیت شدید جسمی رنج می برد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام ، شکنجه و سرکوب خونین مردم ایران  خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشر یت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱ آذر ۹۴برابر با۰۱۲ دسامبر۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: