۱۳۹۴ آذر ۱۲, پنجشنبه

شیوع ویروس آنفولانزای نامشخص در زندان مرکزی زاهدان


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران» شیوع ویروس‌آنفولانزای نامشخص تعدادی زیادی از زندانیان زندان مرکزی زاهدان را مبتلا کرده است اما زندانبانان هیچ اقدامی جهت  پیشگیری وعدم  سرایت این بیماری به سایر بندها نمی کنند .
از مدتی پیش تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عادی بندهای ۶ و ۷  و همچنین سایر بندها زندان مرکزی زاهدان مبتلا به ویروس آنفولانزای نامشخص شده اند.علائم این بیماری شامل : تب و لرز ،سرفه های طولانی مدت ،سردردهای شدید، دردهای ماهیچه ای و استفراغ می باشد.در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان از ۲۵۰ زندانی در این بند بیش از ۱۱۰ نفر از آنها به این ویروس مبتلا شده اند و تعداد بیماران آنها رو به افزایش است. تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در بند ۶ این زندان بیشتر می باشد.
مراجعات مکرر زندانیان به بهداری بمنظور درمان تا به حال بدون نتیجه بوده است و زندانبانان ولی فقیه هیچ اقدامی به منظور  پیشگیری و ممانعت از گسترش  این ویروس در زندان نکرده اند و این مسئله باعث شده است که این ویروس به سرعت به بندهای دیگر سرایت کرده و جان زندانیان سیاسی و عادی را در معرض خطر جدی قرار دهد.
از طرفی دیگر بندها و سلولهای زندان مملو از زندانی است و زندانیان در راهرو ها و حتی کنار سرویسهای بهداشتی ناچار هستند استراحت کنند. اکثر کسانی که دستگیر و اخیران به زندان منتقل می شوند کارتن خواب هستند و ماموران تنها به خاطر کارتن خوابی و نداشتن سر پناه ،آنها را از خیابانها جمع نموده اند و به زندان منتقل کرده اند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،عدم بکار گیری اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از  سرایت این ویروس به سایر بندها   و همچنین عدم درمان جدی زندانیان سیاسی و عادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به شکنجه و اعمال سرکوبگرانه و عدم درمان زندانیان سیاسی و عادی در زندانهای ولی فقیه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ آذر ۹۴برابر با۰۳ دسامبر۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: