۱۳۹۳ آذر ۱۸, سه‌شنبه

زندانی شهرام پورمنصوری در اثر فشارها و تهدیدات معاون حفاظت اطلاعات زندان دچار شوک قلبی گردید

 

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی شهرام پور منصوری  در اثر فشارها ، اذیت و آزارهای فردی به نام  مزارع معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج دچار شوک قلبی گردید و به  بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی موسوم به خمینی منتقل شد.
صبح روز سه شنبه ۱۸ آذر ماه زندانی شهرام پور منصوری توسط فردی به نام مزارع معاون  اطلاعات زندان گوهردشت کرج احضار و مورد بازجویی ، تهدید و هتاکی قرار گرفت  و پس از مدتی طولانی به   سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج بازگردانده شد . این زندانی هنگامی که به بند عمومی  بازگردانده شد در شرایط حاد روحی قرار داشت  بطوریکه بعد از ظهر  وضعیت جسمی  وی به وخامت گرایید که با کمک همبندیانش به بهداری زندان منتقل گردید اما با بی توجهی و عدم درمان مواجه  و به بند بازگردانده شد.
حوالی غروب وضعیت او حادتر گردید  و مجددا توسط همبندیانش به بهداری زندان برده شد و به دلیل وخامت حالش او را به صورت اورژانس به بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تهران موسوم به خمینی منتقل گردید .
این زندانی در اثر فشارهای روحی و جسمی شکنجه گری به نام مزارع دچار شوک قلبی شده است و وضعیت جسمی وی خطرناک توصیف شده است.
زندانی شهرام پور منصوری ۱۷ سال پیش هنگامی که همراه با خانواده اش با به کنترل در آوردن یک هواپیما قصد فرار از جهنم رژیم ولی فقیه و پناه بردن به کشوری دیگری را داشت  بازداشت شد . او همراه با برادرش فرهنگ پور منصوری و دامادشان خالد حردانی  ابتدا به اعدام محکوم شدند ولی در اثر اعتراضات بین المللی حکم آنها به حبس ابد تقلیل یافت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تحت فشارهای روحی و جسمی قرار دادن این زندانی که منجر به شوک قلبی وی شده است و عدم درمان و رسیدگی پزشکی به موقع  او را محکوم می کند و مسئولیت مستقیم جان این زندانی را به عهده شخص  آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم دانسته و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۹ آذر۱۳۹۳ برابر۹ دسامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: