۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

انتقال ۴ مرد و ۱ زن به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » انتقال حداقل ۵ زندانی از جمله ۱ زن به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان جهت اجرای حکم ضد بشری و قرون وسطایی اعدام .

روز چهارشنبه ۳ دیماه ۵ زندانی شامل ۴ مرد از بندهای مختلف زندان زاهدان و ۱ زن از بند زنان این زندان جهت اجرای حکم ضد انسانی اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده اند . یکی از این  زندانیان  باباعلی کاکایی نام دارد وی ۴۱ ساله ،کاسب و ساکن شهرستان هرسین کرمانشاه است که در شهر زاهدان بنا به گفته خانواده اش به اتهام دروغین مواد مخدر بدون مدرک و دلیل بازداشت و توسط بامری به اعدام محکوم شده است.
۴زندانی دیگر که به سلولهای انفرادی منتقل شده اند همگی اهل استان سیستان و بلوچستان هستند که هنوز از اسامی آنها اطلاعی در دست نیست.خانواده های این زندانیان پس از پافشاری های بسیار موفق به آخرین ملاقات با عزیزان خود شده اند و به آنها گفته شد که سحرگاه روز شنبه به دار آویخته خواهند شد. همچنین صبح امروزخانواده های این زندانیان در مقابل دادستانی و زندان تجمع کرده اند و خواستار توقف حکم اعدام عزیزانشان شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران انتقال ۵ زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارسال پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ دی۱۳۹۳ برابر با۲۶ دسامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل





www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

 





هیچ نظری موجود نیست: