۱۳۹۳ آذر ۱۷, دوشنبه

تهدید زندانیان اعتصاب غذا کننده در زندان ارومیه



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تهدید زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان ارومیه به اجرای حکم اعدام .
زندانیان سیاسی زندان ارومیه که در اعتصاب غذا بسر می برند و تعدادی از آنها به اعدام محکوم شده اند توسط رئیس زندان و رئیس اطلاعات زندان تهدید شدند که در صورت ادامه اعتصاب غذا حکم اعدام آنها را هر چه سریعتر به اجرا در خواهند آورد. اسامی زندانیان محکوم به اعدام عبارتند از :
۱ـ علی احمد سلیمان
۲ـ علی افشاری
۳ـ حبیب افشاری
۴ـ شیروان نژادی
۵ـ ابراهیم عیسی زاده
۶ـ سیدجمال محمدی
۷ـ سید سامی حسینی
لازم به یادآوری است که ۳۰ تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه از روز ۲۹ آبان ماه در اعتراض به رفتارها و شرایط غیر انسانی توسط زندانبانان علیه آنها دست به اعتصاب غذا زده اند.
از طرفی دیگر وضعیت و شرایط زندانی سیاسی علیرضا رسولی که هم اکنون در اعتصاب غذا بسر می برد  بسیار وخیم است .وی در پی اعتراض به آتش سوزی مدرسه شین آباد وعدم رسیدگی مسئولان آموزش و پرورش به درمان دانش آموزان در تحصنی در مقابل آموزش و پرورش بازداشت  و همچنان در زندان بسر می برد. زندانبانان ولی فقیه با حاد شدن شرایط جسمی این زندانی سیاسی  وی را به بیمارستان منتقل ولی بدون درمان و رسیدگی مجددا به زندان بازگرداندند.  

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تهدید زندانیان سیاسی زندان ارومیه به اعدام توسط زندانبانان ولی فقیه به جای رسیدگی به خواسته های بر حق آنها و عدم درمان زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل بمنظور پایان دادن به شرایط غیر انسانی در زندانها توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است.  

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ آذر۱۳۹۳ برابر ۸ دسامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است
 





هیچ نظری موجود نیست: