۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

اعتصاب غذای صدها زندانی زندان قزل حصار کرج وارد ششمین روز خود شد



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتصاب غذای زندانیان سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج که خواهان لغو حکم اعدام هستند  وارد ششمین روزخود شد.
زندانیان سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج که بیش از ۵۳۸ نفر می باشند از روز سه شنبه ۱۱ آذر ماه در اعتراض به اعدام ۱۱ نفر از همبندیانشان و استمرار اعدام های گروهی در این زندان دست به اعتصاب غذا زدند و خواستار لغو بدون قید و شرط احکام اعدام هستند.
زندانبان ولی فقیه بخصوص حسینی رئیس زندان و یحیی پور ابتدا اقدام به تهدید زندانیان نمودند و حتی آنها را تهدید کردند که رقم اعدام ها را به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش خواهند داد اما زندانیان به آنها اعلام کردند که تا رسیدن به خواسته هایشان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد. زندانبانان وقتی که با تهدید نتوانستند زندانیان را مرعوب  و وادار به پایان دادن به اعتصاب غذا نمایند به ترفند و فریب دیگری متوسل شدند و به آنها اعلام کردند که ۱ هفته به آنها فرصت دهند تا به خواسته هایشان رسیدگی شود ولی از آنجایی که این فریب ها بارها تکرار شده است، زندانیان قاطعانه اعلام کردند که تا رسیدن به خواسته هایشان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
از طرفی دیگر زندانیان سایر سالنهای واحد ۲ زندان قزل حصار به زندانبانان و قوه قضاییه ولی فقیه تا روز سه شنبه ۱۸ آذر  فرصت داده اند تا احکام اعدام را لغو نماید و در صورت عدم تحقق یافتن خواسته هایشان اعتصاب غذا و اعتراضات گسترده تمامی واحد ۲ را فرا خواهد گرفت.
زندانبان ولی فقیه به فشارها و اذیت و آزار زندانیان علیرغم ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سالن ۲ واحد ۲ ادامه می دهند که از جمله این فشارها انتقال زندانیان در سرمای طاقت فرسا به محوطه زندان و ساعتها نگه داشتن آنها در معرض سرمای شدید است.
نصب دستگاه های بسیار قوی پخش پارازیت  در این واحد باعث ایجاد فشارهای جسمی و روحی ماننداسترس، خستگی مفرط، سردرد و عوارض دیگر برزندانیان شده است.
در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰  زندانی با حکم تایید شده و قابل اجرای  اعدام فقط در سالنهای مختلف واحد ۲ نگهداری می شوند  و سایر زندانیان در این واحد یا حکم تایید نشده اعدام دارند و یا در انتظار صدور حکم اعدام بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،از خواست به حق زندانیان که لغو حکم اعدام می باشد حمایت می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام های جمعی در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۶ آذر۱۳۹۳ برابر ۷ دسامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: