۱۳۹۳ دی ۹, سه‌شنبه

انتصاب یک شکنجه گر به عنوان رئیس بند ۴ ، بند زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  شکنجه گر زندان گوهردشت کرج به عنوان رئيس بند ۴ ، بند زندانیان سیاسی منصوب گردید.
روز سه شنبه ۹ دیماه حوالی ساعت ۱۳  فردی بنام گرامی از سالن ۱۲ سالن زندانیان سیاسی بازدید کرد و در اولین بازدید با رفتارهای خشن و تهدید آمیزخود  اعتراض گسترده زندانیان  سیاسی را برانگیخت . این فرد هنگامی که با معلم زندانی رسول بداقی روبرو شد معلم زندانی خطاب به وی گفت:«  در خرداد سال ۹۰ که در انفرادی بودم یادت هست که آب خوردن را بر من قطع کردی و تا چند روز مرا تشنه و گرسنه در سلول انفرادی نگهداشتی.تو شکنجه گر ضدبشرهستی. شکنجه گر گرامی که در تله افتاده بود گفت من هرگز عذرخواهی نخواهم کرد. رسول بداقی نیز در جواب گفت:« از یک شکنجه گر و مزدور بیش از این توقعی نیست ولی مطمئن باش انتقام آن کارت را می گیرم چون تو مثل یزید و خیلی بدتر از او هستی. دیگر دوران شکنجه گری تو به پایان رسیده منتظر باش که عواقب آن را ببینی».گرامی با حالتی تهدید آمیز و وحشیانه خطاب به معلم زندانی گفت حالا می بینیم. 
شکنجه گر گرامی بعد از شنیدن این سخنان و واکنش اعتراضی  زندانیان سیاسی دیگر وحشت زده و سرافکنده سالن  زندانیان سیاسی را ترک کرد.
لازم به یادآوری است گرامی پیش از این رئیس سلولهای انفرادی بند ۱ که از شکنجه گاههای وحشتناک زندان گوهردشت کرج می باشد بود. او در این سلولهای انفرادی زندانیان سیاسی و عادی را با شیوه هایی وحشیانه ، ضد بشری و قرون وسطایی مورد اذیت و آزار قرار می داد. هدف از انتصاب وی به ریاست بند ۴ که در آن زندانیان سیاسی نگهداری می شوند ، تشدید فشارها و سرکوب زندانیان سیاسی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران انتصاب یک شکنجه گر به عنوان رئیس بند زندانیان سیاسی  زندان گوهردشت کرج به منظور افزایش فشارها و سرکوب زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به اعدام و شکنجه در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹ دی۱۳۹۳ برابر با۳۰ دسامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل





www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

 


هیچ نظری موجود نیست: