۱۳۹۳ آذر ۱۰, دوشنبه

اعتصاب غذا و اعتراضات گسترده زندانیان در اعتراض به انتقال ۱۲ زندانی جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » انتقال ۱۲ زندانی  از زندان قزل حصار و زندان زنان قرچک ورامین به سلولهای انفرادی زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام و اعتراضات گسترده و اعتصاب غذای  زندانیان زندان قزل حصار کرج.
صبح امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه ۱۲ زندانی از جمله یک زن زندانی از زندان قرچک ورامین  و بقیه از  سالنهای مختلف واحد ۲ و۳ زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم قرون وسطایی و ضد بشری اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند. در میان این ۱۲ زندانی یک زوج زندانی و همچنین یکی از اتباع افغانستان  دیده می شوند .
تعداد زندانیانی که از زندان قرچک ورامین و سالنهای مختلف زندان قزل حصار  به سلولهای انفرادی منتقل شده اند به ترتیب زیر می باشد:
از زندان زنان قرچک ورامین ۱ زن زندانی
 از سالن ۱ واحد ۲ زندان قزل حصار ۶ نفر
از سالن ۲ زندان قزل حصار ۱ نفر که نام  وی احمد عزیزی است همسروی نیز صبح امروز  از زندان زنان قرچک ورامین جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان قزل حصار منتقل شده است .
از سالن ۳ زندان قزل حصار کرج ۳ نفر
از واحد ۳ زندان قزل حصار کرج ۱ نفرکه  از اتباع افغانستان می باشد
در پی انتقال این ۱۲ زندانی از زندان زنان قرچک ورامین  و سالنهای ۱،۲،۳  واحدهای ۲ و ۳ زندان قزل حصار کرج  به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام  تمامی زندانیان واحد ۲ در اعتراض به این اقدام غیر انسانی از صبح امروز دست به اعتصاب غذا زده اند و همچنین اعتراضات گسترده در سالنهای مختلف واحد ۲ ادامه دارد.
هدف از  اعتراضات و اعتصاب غذای  زندانیان در این واحد ، پایان دادن به اعدامهای جمعی در این زندان و نجات جان همبندیانشان است که هم اکنون در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند.
گزارشات  موثق حاکی از آن است که در طی  یک ماه گذشته ۴ سری اعدام جمعی در این زندان صورت گرفته است

لازم به یادآوری است واحد ۲ زندان قزل حصار کرج از ۱۰ سالن تشکیل شده که در هر سالن بیش از ۶۰۰ زندانی نگهداری می شوند. اکثر قریب به اتفاق زندانیان در این سالنها یا در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند و یا در لیست صدور و تایید حکم اعدام هستند . 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران انتقال جمعی ۱۲ زندانی از جمله یک زوج زندانی و یک تبعه افغانستان به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام را محکوم می کند و از اعتراضات به حق سایر زندانیان حمایت کرده و از کمیسر عالی حقوق بشرسازمان ملل متحد  و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل جهت پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است.   

 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ آذر۱۳۹۳ برابر ۱ دسامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: