۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

انتقال ۳۱ زندانی اعتصاب غذا کننده زندان قزل حصار کرج به نقطه نامعلومی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  به منظور ایجاد  فضای رعب و وحشت و وادار  کردن زندانیان به پایان دادن به اعتصاب غذا ،صبح روز یکشنبه ۳۱ زندانی که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
روز یکشنبه ۱۶ آذر ماه  زندانبانان ولی فقیه ۳۱ زندانی را از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج خارج  و به نقطه نامعلومی منتقل کردند . یکی از زندانیان که نام کوچک وی منصور می باشد در اعتراض به انتقالش اقدام به سر دادن   شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ برلاریجانی نمود و در مقابل انتقال خویش مقاومت کرد که نهایتا دست به خود زنی زد. شدت جراحات وی به حدی بود  که دچار خونریزی شدید گردید بعضی از گزارشات  حاکی از مرگ این زندانی است اما هنوز این خبر تایید نشده است .
زندانیان سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج  از روز سه شنبه ۱۱ آذر ماه در پی اعدام ۱۱ تن از همبندیانشان  دست به اعتصاب غذا زده اند . آنها خواهان لغو مجازات اعدام هستند. در این سالن  بیش از۵۰۰ زندانی محبوس می باشند که اکثر آنها در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند .  علیرغم تهدیدات ، فشارها و وعده و وعیدهای دروغین به منظور پایان دادن به اعتصاب غذای این زندانیان ،آنها همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه داده و اعلام کرده اند تا رسیدن به خواسته هایشان به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.انتقال ۳۱ زندانی  به نقطه ای نامعلوم به منظور مرعوب کردن زندانیان اعتصاب غذا کننده صورت گرفته است.
از طرفی دیگرصبح روز یکشنبه  یحیی پور رئیس واحد ۲ و حسین حضرتی رئیس سالن ۲ زندان قزل حصار تعدادی از زندانیان را بطور شخصی احضار کردند و آنها را تهدید نمودند در صورتیکه زندانیان در این سالن روز سه شنبه اقدام به اعتصاب غذا کنند از مقامات قوه قضاییه خواهند خواست که اجرای حکم اعدام اعتصاب غذا کنندگان را تسریع بخشند و از این طریق سعی داشتند از شروع مجدد اعتصاب غذا در سالن ۲ممانعت کنند. این ۲ زندانبان همچنین تهدید کرده اند که تعدادی از این زندانیان را به نقطه نامعلومی منتقل خواهند کرد. اما زندانیان احضار شده اعلام کردند در صورتیکه تا روزسه شنبه به خواسته هایشان رسیدگی نشود آنها نیز دست به اعتصاب غذا و اعتراضات گسترده خواهند زد.
یحیی پور و حسین حضرتی از شکنجه گران اصلی زندانیان در واحد ۲  زندان قزل حصار کرج هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، نسبت به انتقال ۳۱ زندانی به نقطه ای نامعلوم که همه آنها محکوم به اعدام و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به کشتار در این زندان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ آذر۱۳۹۳ برابر ۷ دسامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: