۱۳۹۲ اسفند ۵, دوشنبه

دستگیر ۲ تن از جوانان هموطنان بلوچ در ایرانشهر و انتقال آنها به نقطه نامعلوم


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  دستگیری ۲ تن از جوانان هموطن بلوچ در  ایرانشهر توسط مامورین وزارت اطلاعات و انتقال آنها  به نقطه نامعلومی .
حدودا ۱۴ روز پیش ۲ تن از جوانان هموطن بلوچ در شهر ایرانشهر با یورش مامورین وزارت اطلاعات  دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. جوانان دستگیر شده به نام های علی زرد کوهی  ۲۳ ساله و پرویز دهقانی  ۲۲ ساله می باشند.
علیرغم گذشت نزدیگ به ۲ هفته از دستگیری این ۲ جوان هموطن بلوچ ، خانواده های آنها هنوز از علت دستگیری و محل نگهداری آنها اطلاعی در دست ندارند . از زمان دستگیری تا به حال خانواده های آنها به تمامی ارکانها  در استان مراجعه نمودند ولی  از پاسخ دادن به آنها خوداری می کنند.
یورش به منازل مردم ، دستگیری آنها و اقدام به ترور جوانان توسط واحد مرصاد وابسته به سپاه قدس ، اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات صورت می گیرد . نهادهای فوق الذکر  طبق قوانین رژیم ولی فقیه  تحت فرماندهی آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم وی باشد که به سرکوب مردم مشغول است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل مسکونی مردم  دستگیری جوانان و انتقال آنها به شکنجه گاه ها  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به سرکوب خونین مردم ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به دادگاه های کیفری بین المللی است.
  

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ اسفند ۹۲ برابر با ۲۵ فوریه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: