۱۳۹۲ بهمن ۲۸, دوشنبه

عدم انتقال به موقع یک زندانی بی دفاع به بهداری زندان منجر به مرگ وی گردید


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» عدم انتقال به بهداری و درمان یک زندانی منجر به مرگ وی گردید.
روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه زندانی وحید یزدان پناه ۳۶ ساله ،متاهل و دارای یک فرزند از شهروندان تهران که ۱ سال در سلول ۲ بند ۵ زندان زاهدان زندانی  بود، در اثر فشارها و اذیت و آزارهای یکی از زندانبانان ولی فقیه به نام خزاعی مدیر داخلی زندان  دچار سکته قلبی گردید و بدلیل عدم انتقال به موقع به بهداری  و عدم درمان وی، در سلولش در مقابل چشمان همبندیانش  جان باخت.
زندانی وحید یزدان پناه  راننده ماشینهای سنگین بود که در مسیرتهران ـ سیستان و بلوچستان کار می کرد. یک سال پیش به اتهام داشتن مواد مخدر دستگیر و به زندان منتقل گردید. او به حبس ابد محکوم شده بود.

درزندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای بطور مستمر زندانیان به دلیل عدم درمان و رسیدگی پزشکی جان خود را از دست می دهند به همین دلیل آمار مرگ و میر در زندانها بسیار بالا است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان بی دفاع  که منجر به مرگ آنها می شود را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ بهمن ۹۲ برابر با ۱۸ فوریه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: