۱۳۹۲ بهمن ۲۴, پنجشنبه

تشدید فشارها ، اذیت و آزارها و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» در طی روزهای گذشته فشارها، اذیت و آزارها و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان شدت یافته است .
زندانی سیاسی جیهند ریگی ۲۷ ساله ۲۵ دی ماه به سلول انفرادی بند قرنطینه ،شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل گردید و از آن زمان تاکنون تحت شکنجه های جسمی  و روحی مامورین اطلاعات زندان می باشد.این زندانی در اثر شکنجه های جسمی از چند ناحیه مصدوم شده است .او به دلیل اعتراض به پوشیدن لباسهای کثیف و آلوده به بیماریهای مختلف   که زندانیان هنگام انتقال به دادگاه و مراکز بازجویی به منظور تحقیر  وادار به پوشیدن آنها می شوند به سلولهای انفرادی انتقال یافت. غلامی رئیس اطلاعات زندان و از شکنجه گران بد نام این زندان دستور انتقال این زندانی سیاسی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان را صادر نمود. این زندانی سیاسی راهنگام انتقال به سلول انفرادی عریان کردند و در سرمای شدید زمستان بر روی وی آب سرد ریختند و سپس اقدام به شکنجه های فیزیکی وی نمودند که در اثر این شکنجه ها دست چپ وی زخمی و دچار خونریزی شد.سپس بدون اینکه او را مورد درمان قرار دهند با  دستبند و پابند به سلول انفرادی منتقل کردند.یکی از شیوه های ضدبشری و قرون وسطایی که علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود ، زدن دست بند و پایند و انتقال زندانی به سلول انفرادی است که زندانی در این صورت قادر به انجام کارهای شخصی خود نبوده وحتی استراحت کردن را برای وی سخت و دشوار می کند.
زندانی سیاسی جیهند ریگی حدودا ۳ سال پیش دستگیر و۲ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی  وروحی بازجویان و شکنجه گران ولی فقیه قرار داشت.سپس در یک دادگاه نمایشی توسط مه گلی رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان  به ۱۰ سال زندان و اعدام محکوم گردید .
 از طرفی دیگر معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی که روز شنبه در اثر حاد شدن وضعیت جسمی اش  به کوما فرو رفته بود  به یکی از بیمارستانهای زاهدان منتقل شده بود و پزشکان در حال انجام آزمایشات پزشکی بودند که علت به کوما رفتن وی را مشخص کنند. اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع ادامه درمان وی شدند و روز بعد به بند بازگردانده شد و در حال حاضر وضعیت جسمی اش حاد می باشد . زبان و دهان و بدن وی دچار جوشهای چرکین شده است و قادر به خوردن غذا و استراحت نیست و از دردهای شدید آن شدیدا رنج می برد و هر بار که به بهداری زندان مراجعه می کند یوسفی رئیس بهداری زندان مانع درمان وی می شود.
همچنین زندانی ایرج محمدی نیز به بندی معروف به بهداری که در این بند بیماران مبتلا به هپاتیت،سل و غیره نگهداری می شوند منتقل شده است.
زندانیان سیاسی هموطن بلوچ تحت شدیدترین فشارهای غیر انسانی زندانبانان ولی فقیه  قرار دارند. زندانیان سیاسی هموطن بلوچ از درمان محروم هستند، و با هر اعتراضی  نسبت به شرایط غیر انسانی خود با انتقال به بند قرنطینه و شکنجه های غیر انسانی مواجه می شوند. این رفتارهای وحشیانه در چند روز اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است.
فشارها ،اذیت و آزارها و محدودیتها  توسط بابایی رئیس سازمان زندانهای استان، محمد مرزیه دادستان زاهدان،خسروی رئیس زندان، غلامی رئیس اطلاعات زندان و یوسفی رئیس بهداری زندان علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود. این افراد از جنایتکاران علیه بشریت می باشند که در اعدام، شکنجه و اذیت و آزار زندانیان  نقش مستقیم دارند و دستورات آخوند صادق لاریجانی رئیس منصوب قوه قضاییه ولی فقیه،آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات آخوند حسن روحانی را اجرا می کنند. سیاست سرکوب خونین مردم ایران ،اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی توسط آخوند علی خامنه ای تعیین می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارهای غیر انسانی ،اذیت و آزارها ، محدودیتها و عدم درمان زندانیان سیاسی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت  آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴بهمن ۹۲ برابر با ۱۳ فوریه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: