۱۳۹۲ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

بازجویان وزارت اطلاعات یکی از خادمین کلیسای کرج را به اتاق ۴۴ احضار کردند


 بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » احضار مجدد یکی از خادمین کلیسای کرج توسط بازجویان وزارت اطلاعات به اتاق ۴۴ جهت بازجویی و احتمالا بازداشت وی .
روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه حوالی ساعت ۱۵:۵۶ یکی از بازجویان وزارت اطلاعات  تلفنی با آقای امین خاکی از خادمین کلیسای  کرج تماس گرفته  و از وی خواسته است که روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۰۹:۰۰ صبح  در اتاق ۴۴ مستقر  در دادسرای کرج حاضر شود. این اتاق در دست بازجویان اداره اطلاعات کرج می باشد و فریبکارانه آن را در دادسرای کرج مستقر کرده اند تا تحت پوشش دادسرا هوطنان مسیحی و فعالین را بازجویی و دستگیر نمایند. بازجویان وزارت اطلاعات معمولا کسانی را که می خواهند دستگیر کنند ابتدا به این مکان احضار و پس از بازجویی و ضرب و شتم و بکار بردن حشونت مفرط او را به بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات بوده و در زندان گوهردشت کرج است منتقل می کنند.
آقای امین خاکی از خادمین کلیسا می باشد که در آستانه کریسمس، منزل وی ، کشیش زندانی بهنام ایرانی و ۲ تن دیگر از خادمان کلیسا مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات  وسایل شخصی آنها را جمع آوری و با خود بردند.در حین بازرسی منازل، خانواده وحتی فرزندان خردسال  آنها را مورد تهدید و خشونتهای غیر انسانی قرار دادند .بازجویان وزارت اطلاعات مکررا بر این نکته تاکید می کردند که آنها را به اداره اطلاعات احضار خواهند کرد.

آقای امین خاکی حدودا ۳ سال پیش  به صرف اعتقادات مذهبی اش ابتدا به اتاق ۴۴ احضار شد و سپس دستگیر و به بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و مدتی در بازداشت تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. او در دادگاه فرمایشی به ۱ سال زندان تعلیقی درطی ۵ سال محکوم  و سپس با وثیقه سنگین آزاد گردید.
فردی که دستور یورش به منازل هموطنان مسیحی و دستگیری آنها را صادر می کند و در سلولهای انفرادی آنها را مورد شکنجه قرار می دهد ، احکام ضدبشری را بر علیه آنها تعیین  و در زندان مانع درمان آنها می شود  و شرایط غیر انسانی را علیه هموطنان مسیحی بکار می برد فرهادی نام دارد. این فرد مسئول اقلیتهای دینی در استان البرز می باشد واقدامات سرکوبگرانه علیه هموطنان مسیحی، بهایی، دراویش و سایرین را در این استان  بکار می برد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار یکی از خادمین کلیسای کرج  به اتاق ۴۴ وابسته به وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از رهبران مسیحی جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار محکوم کردن این اعمال  ضدبشری رژیم ولی فقیه علیه رهبران و هموطنان مسیحی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵بهمن ۹۲ برابر با ۴ فوریه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: