۱۳۹۲ بهمن ۱۶, چهارشنبه

احضار،بازجویی چندین ساعته و تهدید یکی از خادمین کلیسای کرج توسط بازجویان وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »بازجویی و تهدید بیش از ۶ ساعت یکی از خادمین کلیسای کرج توسط بازجویان وزارت اطلاعات .
در پی احضار آقای امین خاکی یکی از خادمین کلیسای کرج، وی روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه  ساعت ۰۹:۰۰ صبح به اتاق ۴۴ مستقر در دادسرای  کرج مراجعه نمود.این اتاق در دست بازجویان وزارت اطلاعات است و فریبکارانه آن را در دادسرای کرج مستقر کرده اند.
آقای امین خاکی به محض ورود به این اتاق مورد بازجویی و تهدید یکی از بازجویان وزارت اطلاعات که خود را خلج می نامید قرار گرفت. بازجوی مربوطه پس از بازجویی طولانی مدت آقای خاکی ،وی را تحت فشار شدید و تهدید قرار داد که  تعهد دهد  از فعالیتهای مذهبی خود کناره گیری کند و با هیچکدام از اعضای کلیسا رفت و آمد نداشته باشد و از شرکت و برگزاری هرگونه جلسه مذهبی خوداری کند. در آنجا آقای خاکی خطاب به بازجوی مربوطه قاطعانه اعلام کرد که حاضر به تن دادن به این خواسته ها نیست و دلیلی برای اینکار نمی بیند و به هرگونه تعهدی که بر خلاف اعتقادات مذهبی اش می باشد تن نخواهد داد .
بازجوی مربوطه وقتی که متوجه گردید قادر به گرفتن تعهد از آقای خاکی نیست شروع به تهدید ایشان نمود و به ایشان گفت پس ما با شق دیگری با شما رفتار خواهیم کرد و به او اعلام کرد که در روزها ، هفته ها و ماه های آینده باز هم شما را احضار خواهیم کرد.
بازجویان وزارت اطلاعات به مدت ۶ و نیم ساعت از ایشان بازجویی نمودند و او را مورد تهدیدات خود قرار دادند و سپس  وی را رها کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار یکی از خادمین کلیسای کرج  به اتاق ۴۴ وابسته به وزارت اطلاعات و به مدت ۶ و نیم ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار دادن وی  را محکوم می کند و از رهبران مسیحی جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار محکوم کردن این اعمال  ضدبشری رژیم ولی فقیه علیه رهبران و هموطنان مسیحی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۶بهمن ۹۲ برابر با ۵ فوریه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: