۱۳۹۲ بهمن ۳۰, چهارشنبه

بازجویی،توهین و تهدید چندین ساعته علیه یکی از خادمین کلیسای کرج توسط بازجویان وزارت اطلاعات


 بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » بازجویی چندین ساعته و تهدید یکی از خادمین کلیسای کرج و خانواده اش در اتاق ۴۴ توسط بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه.

روز سه شنبه  ۲۹ بهمن ماه آقای رضا  ربانی یکی از خادمین کلیسای کرج راس ساعت ۰۹:۰۰ صبح به اتاق  ۴۴  که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و  در دادسرای کرج مستقر است مراجعه نمود. او بلافاصله توسط یکی از بازجویان وزارت اطلاعات که خود را با نام مستعارخلج  معرفی نمود، تحت بازجویی قرار گرفت . بازجوی مربوطه ۱۱ صفحه که شامل  ۳۲ سئوال بود به آقای ربانی داد وبا تحکم و تهدید از ایشان خواست که پاسخ تمامی سئوالها را  بنویسد .
آقای رضا ربانی معروف به سیلاس از پاسخ دادن به سئوالهایی که جنبه تفتیش عقاید داشت خوداری نمود  که با برخوردهای  خشن، توهین آمیز و تهدیدات شخص نامبرده مواجه گردید. بازجو خلج  آقای ربانی را تحت فشار و تهدید قرار داد  که او می بایست  از اعتقادات خویش که مسیحیت است فاصله بگیرد که با مخالفت ایشان مواجه گردید. بازجو خلج وقتی که متوجه شد قادر به پیش بردن اهداف غیر انسانی خویش نیست شروع به توهین و تهدید آقای ربانی و خانواده اش نمود . بازجوی مربوطه گفت :« دودش میره توی چشم زن و بچه ات،زنت میره خرید ، بچه ات میره مدرسه و می تونه هر اتفاقی برای آنها بیفته»  و در ادامه تهدیداتش به آقای ربانی گفت :«آشی برات می پزم که آن سرش ناپیدا باشه، بزودی می فهمی  که چه آشی برات پختم»  و تهدیدات متعدد دیگری علیه ایشان و هم کیشان وی بکار برد.  بازجویی از آقای رضا ربانی معروف به سیلاس تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه داشت.

آقای رضا ربانی  معروف به سیلاس از خادمین کلیسای کرج می باشد که در آستانه کریسمس، منزل وی ، کشیش زندانی بهنام ایرانی و ۲ تن دیگر از خادمان کلیسا مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات  وسایل شخصی آنها را جمع آوری و با خود بردند.در حین بازرسی منازل، خانواده وحتی فرزندان خردسال  آنها را مورد تهدید و خشونتهای غیر انسانی قرار دادند .بازجویان وزارت اطلاعات مکررا بر این نکته تاکید می کردند که آنها را به اداره اطلاعات احضار خواهند کرد. او از سال ۱۳۸۵ تا به حال بارها به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است.
فردی که دستور یورش به منازل هموطنان مسیحی و دستگیری آنها را صادر می کند و در سلولهای انفرادی آنها را مورد شکنجه قرار می دهد ، احکام ضدبشری را بر علیه آنها تعیین  و در زندان مانع درمان آنها می شود  و شرایط غیر انسانی را علیه هموطنان مسیحی بکار می برد فرهادی نام دارد. این فرد مسئول اقلیتهای دینی در استان البرز می باشد واقدامات سرکوبگرانه علیه هموطنان مسیحی، بهایی، دراویش و سایرین را در این استان  بکار می برد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار یکی دیگر  از خادمین کلیسای کرج  به اتاق ۴۴ وابسته به وزارت اطلاعات بازجویی چندین ساعته ، برخوردهای خشن و تهدید ایشان و خانواده اش را محکوم می کند و از رهبران مسیحی جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار محکوم کردن این اعمال  ضدبشری رژیم ولی فقیه علیه رهبران و هموطنان مسیحی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول اسفند ۹۲ برابر با ۲۰ فوریه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

  

هیچ نظری موجود نیست: