۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

شکنجه و تهدید به تبعید زندانیان سیاسی هموطن بلوچ



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »انتقال ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ به اطلاعات زندان مرکزی زاهدان  و مورد بازجویی شکنجه جسمی  قرار دادن و تهدید به تبعید آنها.
روز چهارشنبه ۸ آذر ماه زندانیان سیاسی حبیب ریگی نژاد شورکی و ایوب ریگی ویکی از زندانیان عادی به نام یار محمد شعله بر که در زندان با آنها در تماس بود از بند ۴  به اطلاعات زندان مرکزی زاهدان فراخوانده شدند و چندین ساعت مورد بازجویی وشکنجه جسمی و روحی و تهدید به تبعید به زندان خلخال شدند.
زندانیان سیاسی حبیب ریگی نژاد شورکی و ایوب ریگی پس ازچند ساعت بازجویی و تهدید به بند ۴ بازگردانده شدند.این ۲ زندانی سیاسی به دلیل  اینکه از طایفه ریگی می باشند بصورت گروگان در زندان نگهداری می شوند. در حال حاضر تعداد زیادی از طایفه ریگی بصورت گروگان در زندان نگهداری می شوند و محمد مرزیه دادستان ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بارها این خانواده ها را تهدید نموده است که در صورت وقوع هر حادثه ای در استان اعضای گروگان گرفته شده را اعدام خواهد کرد.
  زندانی یارمحمد شعله بربه سلولهای انفرادی قرنطینه زندان منتقل شد.این زندانی هنگام انتقال به سلولهای انفرادی مورد شکنجه های شدید جسمی قرار گرفت و به سلولی منتقل شد که فاقد هر گونه امکانات اولیه بهداشتی می باشد و جیره غذایی وی  به حد زنده ماندن تقلیل یافته است.
این زندانی در حال حاضر با دستبند و پابند در سلولهای انفرادی نگهداری می شود. او چندین ماه است که بلاتکلیف در زندان بسر می برد. یکی از دلیل انتقال وی به سلولها انفرادی اعتراض به شرایط غیر انسانی زندان ، کاهش شدید جیره غذایی زندانیان و وضعیت فاجعه بار بهداشتی زندان و عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان می باشد.
زندانی یار محمدشعله براز زمان انتقال به سلولهای انفرادی اقدام به اعتصاب غذا نموده است  و همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد.
شکنجه های جسمی و روحی و فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و عادی معترض به شرایط غیر انسانی   زندان توسط شکنجه گری به نام غلامی که رئیس اطلاعات زندان زاهدان می باشد صورت می گیرد.   
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و تهدید به تبعید به نقاطی دور از محل سکونتشان را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار احاله پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مقامات قضایی بین المللی است.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ آذر ۱۳۹۱ برابر با ۳۰ نوامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: