۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

وضعیت حاد جسمی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، وضعیت حاد جسمی زندانی سیاسی ایرج محمدی و عدم درمان عمدی وی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای.
زندانی سیاسی ایرج محمدی مدتها است که از عفونت حاد کلیوی و دردهای طاقت فرسا رنج می برد و همراه با ادرار خون دفع می شود.این مسئله توسط بهداری زندان که فاقد حداقل امکانات درمانی است تأیید شده است  و از مسئولین زندان خواسته شده  که وی باید هر چه سریعتر مورد درمان فوری قرار گیرد در غیر اینصورت عفونت به خون وی سرایت خواهد کرد و جان وی را در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.این بیماری در اثر شکنجه های وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات که بیش از ۷ ماه در سلولهای انفرادی علیه بکار برده شد می باشد.
بهداری زندان به زندانی سیاسی ایرج محمدی گفته است که ما امکان بستری کردن و داروهای لازم برای درمان شما را نداریم.
ممانعت ازدرمان این زندانی سیاسی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان ارومیه فردی به نام نوروزی  صورت می گیرد
زندانی سیاسی ایرج محمدی مدتی پیش بدستور بازجویان وزارت اطلاعات از زندان ارومیه به زندان مرکزی زاهدان تبعید گردید.در حال حاضر این زندانی سیاسی در کنار مجرمین عادی و خطرناک قرار داده شده است و تابه حال چند بارعوامل اطلاعات زندان به وی یورش بردند و وی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
از طرفی دیگر وضعیت غذایی زندان به لحاظ کمی و کیفی شدیدا کاهش یافته است و زندانیان با سوء تغذیه  و گرسنگی  مفرط مواجه هستند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، حاد شدن وضعیت جسمی و عدم درمان این زندانی سیاسی که جان وی را در معرض خطر جدی قرار داده است را محکوم می کند و ازکمیسر عالی وگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستارارجاع پرونده جنایت علیه بشر ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراچع بین المللی قضایی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول  آذر ۱۳۹۱برابر با ۲۱ نوامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: