۱۳۹۱ آبان ۲۸, یکشنبه

شکنجه ۲ زندانی بی دفاع توسط اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه در زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران دستگیری و شکنجه یکی از اتباع ترکیه در زاهدان توسط اطلاعات سپاه پاسداران.
اوایل شهریور ماه یکی از اتباع ترکیه به نام محمد صادق اردم ۵۲ ساله و فرهاد حناره ۴۰ ساله از اهالی شهر ارومیه که به عنوان مترجم همراه وی بوده است به منظور مسافرت به پاکستان عازم شهر زاهدان می شوند تا از کنسولگری پاکستان ویزا گرفته و عازم کشور پاکستان شوند.آنها هنگامی که  در شهر زاهدان پیگیر ویزای خود بودند  توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر می شوند.
این ۲ زندانی ابتدا توسط اطلاعات سپاه متهم به جاسوسی می شوند و چندین هفته در بازداشتگاه سپاه پاسداران مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند بازجویان اطلاعات سپاه آنها را با شوکر برقی و زدن کابل به نقاط حساس بدنشان  آنها را تحت فشار قرار می دهند که در مقابل دوربینهای تلویزیون اعتراف به جاسوسی نمایند.
اما بازجویان اطلاعات سپاه پس از پی بردن به اینکه این اتهام را نمی توان به آنها نسبت داد، اتهامات خود را تغییر داده و به آنها اتهام قصد خرید مواد مخدر نسبت داده می شود.بازجویان  اطلاعات سپاه پاسداران  پس از شکنجه های وحشیانه آنها را به زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند.
این ۲ زندانی علیرغم گذشت نزدیک به ۳ ماه همچنان در حالت بلاتکلیفی بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری، نسبت دادن اتهامات واهی  و شکنجه های وحشیانه علیه افراد بی گناه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به مراجع قضایی بین المللی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ مهر ۱۳۹۱ برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: