۱۳۹۱ آبان ۲۸, یکشنبه

تشدید فشارها،تعطیل جلسات مذهبی هموطنان مسیحی در کلیساها توسط بازجویان وزارت اطلاعات



بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،با نزدیک شدن به ایام کریسمس وزارت اطلاعات فشارهای خود را بر هموطنان مسیحی در تهران و شهرستانها شدت بخشیده است.مامورین وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای از چند هفته پیش به فشارها، تهدیدات، احضارها و بازجویی ،دستگیری و ازیت و آزار هموطنان مسیحی را تشدید کرده است.

بازجویان وزارت اطلاعات به موارد فوق اکتفا نکرده اند و جلساتی که هموطنان مسیحی در روزهای جمعه در کلیساهای خود برگزار می کردند را منع  کرده است.
یکی از کلیساهایی که بصورت مستمر تحت فشارهای مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد کلیسای انجیلی تهران که معروف به کلیسای امانوئل می باشد و در میدان ونک تهران قرار دارد می باشد.مامورین وزارت اطلاعات جلسات روزهای جمعه این کلیسا را بطور کامل تعطیل کرده اند و هموطنان مسیحی حق برگزاری جلسات در روزهای جمعه در این کلیسا را ندارند.
از طرفی دیگر شبان کلیسای انجیلی تهران تحت فشارهای مامورین وزارت اطلاعات وادار به کناره گیری شده است. در حال حاضر یکی از اعضای کلیسای انجیلی تهران در زندان ندامتگاه کرج محبوس می باشد.
 همچنین کشیش بهنام ایرانی از اعضای هیئت رهبری کلیساهای ایران۱۷ ماه است که در زندان ندامتگاه کرج تنها به صرف کشیش بودن  زندانی می باشد. او پیش از این بارها در حین انجام مراسم مذهبی مورد هجوم مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت و بطرز وحشیانه مورد ضرب و شتم و دستگیرشد و سپس به سلولهای انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.
در حاضر تعداد زیادی از هوطنان مسیحی در نقاط مختلف ایران به صرف  اعتقادات مذهبی شان در زندانها بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تشدید دستگیریها،تهدیدات، ممانعت از برگزاری جلسات مذهبی و وادار کردن آنها به کناره گیری از کلیسا و موارد متعدد فشار و اذیت و آزارها را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر آزادی ادیان و مذاهب و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار دخالت برای پایان دادن به محدودیتها و اذیت و آزار هموطنان مسیحی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ آبانماه ۱۳۹۱برابر با ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر آزادی ادیان ومذاهب سازمان ملل متحد هانر بیلفلدت
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: