۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

احضار ،مورد توهین و تهدید قرار دادن همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی توسط بازجویان وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز گذشته به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار گردید و مورد بازجویی،توهین و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.
روز سه شنبه 18 مرداد ماه حوالی ساعت 10:00 خانم نازنین داودی به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد و توسط فردی که خود را علوی می نامید او را برای مدتی مورد بازجویی ،تهدید و توهین قرار داد.این فرد که با عربده کشی و توهینهای غیر معمول نسبت به خانم داودی و همسرش زندانی سیاسی ارژنگ داودی صحبتهای خود را آغاز کرد. سپس فرمی به او داده شد و او می بایست این فرم بازجویی را پر کند. اما خانم داودی از پر کردن این فرم خوداری کرد و نحوۀ مطرح کردن سئوالات را غیر قانونی و غیر انسانی دانست .بازجوی وزارت اطلاعات با تهدیداتی مانند برات دردسر خواهد شد ،اگر پر نکنی محکومیت همسرت را بیشتر خواهیم کرد و تهدیدات دیگر خود ادامه داد .
بازجوی وزارت اطلاعات در بخشهای از بازجوییهایش با لحن غیر انسانی و تهدید آمیز گفت: نباید با فعالین حقوق بشری و رسانه ها در تماس باشد و وضعیت و شرایط همسرش را با آنها در میان بگذری. به زعم این بازجو چونکه رسانه ها و فعالین حقوق بشری از منافقین هستند.
این بازجو با لحنی وقیحانه و بیشرمانه در زندگی خصوصی خانم داودی دخالت می کرد و با توهین وعربده کشی خطاب به خانم داودی گفت : که چرا با همسرش آقای دودی ازدواج کرده است و او نباید این کار را می کرد چونکه آقای داودی به زعم این بازجوی یک منافق است.
بازجوی وزارت اطلاعات در بخشهای دیگری از تهدیدها و عربده کشیهایش خطاب به خانم داودی گفت: که ما تو را اینجا آورده ایم که توجیه کنیم و با ما باید همکاری کنید که باعث اعتراض شدید خانم داودی گردید.
برخوردها و رفتارهای این فرد به حدی زننده و توهین آمیز بود که باعث گردید خانم داودی به سئوالات این فرد پاسخ ندهد و در اعتراض به توهینهای او سکوت پیشه کند خانم داودی به او گفت: شما همسر من را بی گناه و غیر قانونی زندانی کرده اید،منزل و تمامی وسایل زندگی ما را به غارت برده اید،دائم تلفنهای ما را شنود می کنید،ومن را بی جهت احظار و مورد توهین و تهدید قرار می دهید، در زندگی خصوصی ما دخالت می کنید،برای ما تعیین تکلیف می کنید با کی باید صحبت کنیم و با کی نباید صحبت کنیم و به شعور انسانی ما توهین می کنید.دیگر چیزی برای ما باقی نمانده است که باید از آن بترسیم و اگر می خواهید می توانید من را هم بازداشت کنید من آماده ام که بازداشت شوم.
بازجوی ولی فقیه در حالی توهینهای بی شرمانه و تهدیدهای غیر انسانی را علیه خانم داودی بکار می برد که در ماه رمضان است و حتی حرمت این ماه را هم نگه نداشت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شدت بخشیدن به شرایط قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی و احضار ،توهین و تهدید خانواده های زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل جهت دیدار و مصاحبه با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
19 مرداد 1390 برابر با 10 اوت 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: