۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

بیش از 70 روز بی خبری از وضعیت و شرایط یک زندانی سیاسی که مبتلا به تومور پیشرفته مثانه است


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بی خبری کامل از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی علی معزی که بیش از2 ماه است در سلولها انفرادی بند 209 زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات بسر می برد.
زندانی سیاسی علی معزی 58 ساله که مبتلا به سرطان پیشرفته مثانه می باشد.بیش از 70 روز است که با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش دستگیر و به سلولها انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شده است. از زمان انتقال تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.
خانواده معزی از زمان ربودن عزیزشان تا به حال هیچگونه تماس یا ملاقاتی با او نداشته اند .آنها تقریبا بصورت روزانه به دادستانی تهران و زندان اوین مراجعه می کنند.اما عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از سرکوب کنندگان زندانیان سیاسی حاضر به روبرو شدن با این خانواده و پاسخگویی به آنها در مورد وضعیت و شرایط عزیزشان نمی باشد.
زندانی سیاسی علی معزی بدلیل تومور مثانه تا به حال 2 بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.آخرین باری که مورد عمل جراحی قرار گرفت مدتی قبل از بازداشت وی بود او در حال گذراندن دوران نقاحت و زیر نظر پزشکان متخصص قرار داشت و هر هفته می بایست آمپولی به وی تزریق می شد.اما از زمان انتقال به سلولهای انفرادی بازجویان وزارت اطلاعات حاضر به گرفتن آمپولهای وی نیستند. عدم تزریق به موقع این آمپولها جان او را در معرض خطر جدی قرار خواهد.آقای معزی همچنین به دلیل شکنجه های که در دهۀ 60 و 80 متحمل شده است دچار ناراحتیها متعددی کلیوی از قبیل، هیدرونفروز،سنگ کلیه،تنگی حالب و نیز بیماری چسبندگی و انسداد روده کوچک و واریس می باشد.
زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که در آن دوران در زندانهای اوین،قزل حصار و گوهردشت تحت شکنجه های قرون وسطایی قرار گرفت.او همچنین در سال 1387 به دلیل حضور فرزندانش در قرارگاه اشرف در عراق دستگیر و چند سال در زندان گوهردشت کرج بسر برد و پس از طی کردن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی آزاد گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری بیمارانی که در شرایط وخیم جسمی بسر می برند و انتقال آنها به سلولها انفرادی شکنجه گاه وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران برای بازدید از زندانها،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده ها جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
01 شهریور 1390 برابر با 23 اوت 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است


هیچ نظری موجود نیست: