۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

انتقال زندانی سیاسی رضا جوشن با وضعیت وخیم جسمی به سلولها انفرادی


بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی رضا روشن با وضعیت وخیم جسمی به سلولهای انفرادی شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.
روز شنبه 15 مرداد ماه حوالی 10 صبح زندانی سیاسی رضا جوشن با وضعیت وخیم جسمی به اطلاعات زندان گوهردشت کرج برده شد و پس از اینکه توسط فرجی نژاد مورد توهین و اذیت وآزار قرار گرفت به سلولهای انفرادی منتقل گردید.زندانی سیاسی رضا جوشن روز جهارشنبه 12 مرداد ماه دچار سکتۀ قلبی شد و برای مدتی در حات اغما فرور فت که منجر به لکنت زبان و بی حس شدن قسمتی از بدنش گردید. پس از سکته قلبی او دچار عوارضی مانند سردرد،سر گیجه ، حالت تهوع و تاری دید گردید.اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انتقال وی به مراکز درمانی شدند و بجای درمان، او را به سلولها انفرادی منتقل کردند. عدم درمان و انتقال به سلولهای انفرادی می تواند برای جان وی خطر جدی ایجاد کند.
صبح امروز خانواده جوشن که از خبر سکتۀ قلبی فرزندشان بشدت نگران شده بودند با زندان تماس گرفتند و خواستار ملاقات با عزیزشان و اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط وی بودند که با برخوردهای وحشیانه و توهین آمیز فرجی نژاد مواجه شدند.
در طی هفته های اخیر فشارها بر زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج و بعضی از خانواده های آنها بصورت طاقت فرسایی شدت یافته است.در حال حاضر علاوه بر رضا جوشن 5 زندانی سیاسی دیگربنام های بهروز جاوید طهرانی ، محمد علی منصوری،صالح کهندل،فرزاد مددزاده و ارژنگ داودی در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین و بند سپاه زندان گوهردشت کرج زندانی هستند. از زمان انتقال آنها تاکنون از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست.
فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان گوهردشت کرج که یکی از عوامل اصلی وارد کننده مواد مخدر به زندان گوهردشت کرج و قرار دادن آن در اختیار باندهای مافیایی در زندان برای فروش به زندانیان عادی می باشد.او همچنین از شکنجه گران قصی القلبی است که که زندانیان سیاسی و عادی معترض را در شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج مورد شکنجه جسمی و جنسی قرار می دهد و تا به حال تعدادی از زندانیان عادی در اثر شکنجه های وحشیانۀ وی به قتل رسانده شده اند و یا دچار معلولیت جسمی شده اند.
از طرفی دیگر سکوت و برخورد تبعیض آمیز و گزینشی نسبت به اخبار زندانیان سیاسی از طرف رادیو و تلویزیونهای فارسی زبان کشورهای اروپایی و امریکایی که خود را مدافع حقوق بشر و دمکراسی وانمود می کنند اصول اولیۀ خبرنگاری و بی طرفی را بطور عیان نقض می کنند که باعث رنجش تمامی زندانیان سیاسی شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت که علاوه بر در ایزوله نگه داشتن آنها،ممانعت از درمان، حال اقدام به انتقال آنها به سلولهای انفرادی شکنجه گاه های وزارت اطلاعات برای شکنجه های جسمی و روحی می نمایند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران برای مصاحبه با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
18 مرداد 1390 برابر با 09 اوت 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: