۱۳۹۰ مرداد ۱۶, یکشنبه

احضار همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" همزمان با انتقال تعدادی از زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی بندهای سپاه و 209 که در دست وزارت اطلاعات می باشد بازجویان وزارت اطلاعات همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات جهت بازجویی و فشارهای غیر انسانی احضار کردند.
با تشدید فشارهای قرون وسطایی علیه تعدادی از زندانیان سیاسی و انتقال آنها به سلولهای انفرادی بند سپاه و بند 209 تهدیدها و احضار خانواده ها به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات شدت یافته است.خانم نازنین داودی همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی توسط بازجویان وزارت اطلاعات تلفنی به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده است.هدف از این احضارها ایجاد رعب و وحشت در بین خانواده ها و زندانیان سیاسی جهت عدم تماس با گزارشگر ویژه حقوق بشر و نگارش نامه به وی می باشد .
یکی از شیوه های ضد بشری بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی ، خانواده های آنها را احضار ،مورد بازجویی و اذیت وآزار قرار می دهد تا شاید بتواند زندانیان سیاسی را وادار به تسلیم نماید.
خانم داودی از زمان انتقال زندانیان سیاسی به سالن ایزوله 12 در بهمن ماه 1389 تاکنون از داشتن هر گونه ارتباطی تلفنی،ملاقات حضوری و کابینی با همسرش محروم بوده است .
خانم داودی شاغل می باشد و اکثر اوقات خود را صرف شغلش می نماید تا بتواند هزینه های سنگین زندگی خود را تامین نماید. در جریان دستگیری همسرش زندانی سیاسی ارژنگ داودی تمامی امکانات زندگی آنها مانند منزل و وسایل شخصی شان توسط بازجویان وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب مصادره شد و او را در شرایط بسیار سختی قرار دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشار علیه زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع و همچین احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران برای مصاحبۀ با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت اقدامات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
16 مرداد 1390 برابر با 07 اوت 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: