۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل یک زندانی سیاسی دهۀ 60 و دستگیری وی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"مامورین وزارت اطلاعات به منزل یدالله رحمانی یورش بردند وی را دستگیر و به زندان قزوین منتقل کردند.
روز پنجشنبه 21 مرداد ماه حوالی ساعت 11:30 مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای یدالله رحمانی 60 ساله یورش بردند او را دستگیر و به زندان قزوین منتقل کردند.پیش از این زندانی سیاسی یدالله رحمانی در زندان وضعیت جسمی اش به وخامت گراییده بود و بازجویان وزارت اطلاعات ناچار شدند که به وی مرخصی استعلاجی برای بستری شدن در بیمارستان بدهند. او در حال درمان و زیر نظر پزشکان بود. در این یورش وحشیانه چندین مامور وزارت اطلاعات شرکت داشت.برخوردهای مامورین وحشیانه و غیر انسانی بود.
زندانی سیاسی یدالله رحمانی اسفند ماه 1388 بدلیل دیدار با فرزندش که 6 سال پیش صورت گرفته بود بدون اطلاع و بدون حضور در دادگاه به یک سال زندان و 300 هزار تومان جریمه محکوم شد.
اتهامی که دادگاه انقلاب قزوین به او نسبت داده بود خروج غیر قانونی از مرز عنوان شده است این در حالی است که او دارای پاسپورت معتبر بوده است . هنگامی که برای دیدار با فرزندش عازم قرارگاه اشرف در عراق شده بود با پاسپورت معتبر و ویزای عراق و بصورت قانونی از ایران خارج شده بود و بعد از دیدار با فرزندش مجددا به ایران بازگشت.
آقای یدالله رحمانی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و از سال 1361 تا سال 1363 بدلیل هوادری از سازمان مجاهدین خلق در زندان جوبین قزوین تحت شکنجه های وحشیانه بسر برد و در اثر این شکنجه ها مهره های کمر او دچار آسیب شدید شد. او همچنان از ناراحتی مهره های کمرش رنج می برد و براحتی قادر به راه رفتن نیست.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به حریم خصوصی مردم دستگیری بیماران که در حال درمان هستند و انتقال آنها به زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران جهت بازدید از زندانها،دیداربا زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل می باشد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
21 خرداد 1390 برابر با 12 اوت 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: