۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

سکتۀقلبی و وضعیت حاد یک زندانی سیاسی و عدم درمان وی در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی رضا جوشن دچار سکتۀ قلبی گردید و در حالت نسبتا حادی بسر می برد.
روز چهارشنبه 12 مرداد ماه زندانی سیاسی رضا جوشن 26 ساله دچار سکتۀ قلبی گردید و برای مدتی در حالت اغما فرو رفت.او پس از بهوش آمدن برای مدتی دچار لکنت زبان و بی حس شدن قسمتی از بدنش گردید.پس از سکتۀ قلبی دچار سرگیجه ، حالت تهوع و تاردیدن چشمانش شده است.متوجه شدن و اقدام به موقع همبندیانش باعث گردید که جان وی نجات یابد.
علیرغم وضعیت وخیم این زندانی سیاسی و تقاضای کمک زندانیان سیاسی برای نجات جان همبندیشان تالیوردی رئیس بند 4 و پاسداربندها در انتقال او به بهداری زندان تعلل می کردند که با اعتراضات زندانیان سیاسی مواجه شد و ناچار به انتقال وی به بهداری زندان شدند .اما پس از مدت کوتاهی و تنها با دادن قرص آسپرین او را به سالن ایزوله شده بازگرداند.
زندانی سیاسی رضا جوشن همچنان از سرگیجه، ضعف و حالت تهوع رنج می برد اما از درمان وی خوداری می کنند.در صورت عدم درمان وی در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان جان این زندانی سیاسی در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.
زندانی سیاسی رضا جوشن 10 آذر ماه 1388 با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شدو پس از 2 ماه از بند سپاه به بند 4 انتقال یافت. اما مجددا او را به سلوهای انفرادی بندسپاه ، بنده1 و سالن ایزوله بند 6 منتقل کردند و نزدیگ به 7 ماه در آنجا تحت شرایط غیر انسانی بدون داشتن هرگونه ارتباطی با خانواده اش بسر برد. رضا جوشن 19 بهمن ماه 1388 در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تحت فشارهای غیر انسانی قرار دادن و ایجاد محدودیتهای قرون وسطایی که باعث ایجاد بیماریها حاد برای زندانیان سیاسی می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق و ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
14 مرداد 1390 برابر با 05 اوت 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: