۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

ویدئویی جدید از تنبور نوازی شهید راه آزادی مردم ایران کیانوش آسا


در آستانه دومین سالگرد شهادت مهندس کیانوش آسا ویدئویی جدید از تنبور نوازی وی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم وصنعت تهران در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران "جهت انتشار قرار گرفته شده است.
در اوایل دوره دبیرستان، نواختن تنبور، ساز عاشقان «حق» و حق‌پرستان را آغاز کرد. تنبور را در خلوت خود بدون حضور استاد و صرفاً با گوش دادن به آهنگ‌های زنده یاد سید خلیل عالی‌نژاد ادامه داد و آنرا برای «آرامش» درونی‌اش نواخته و مقدس می‌شمرد. او با وجود جوان بودن، در طریق معنویت و عرفان رنج‌های فراوانی کشید. این شعر:
ای شاه درویشت منم
درویش دل ریشت منم
بیگانه و خویشت منم
هذا الجنون العاشقی
را همراه با تنبورش زمزمه می‌کرد اما تنبورش امروز ...
http://www.youtube.com/watch?v=LXuXTdL5pGY
کیانوش آسا دانشجوی نخبه ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی طراحی و شبیه‌سازی فرآیندهای نفت و پتروشیمی بود که در جریان تظاهرات مسالمت آمیز و میلیونی انقلاب تا آزادی در 25 خرداد به شهادت رسید.
وی علاوه بر اینکه دانشجویی فعال در دوره کارشناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه و در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت بود در زمینه های محیط زیست و فعالیت های صلح طلبانه مشارکت داشت چنانچه سالها عضو “جبهه ی سبز ایران” ( صلح سبز) بود و در برنامه‌های بسیاری از جمله نهال‌کاری در سطح شهر و اطراف آن، مراسم «روز جهانی صلح»، دانه‌پاشی پرنده‌های مهاجر سراب یاوری و تالاب هشیلان و … فعالیت‌های مؤثر و عملی داشت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
03 اردیبهشت 1390 برابر با 23 آوریل 2011
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: