۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

دانشجوی زندانی هود یازرلو پس از پایان محکومیتش از زندان آزاد شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" دانشجوی زندانی هود یازرلو پس از تحمل 3 سال زندان و پایان محکومیتش امروز از زندان مخوف و قرون وسطایی رژیم ولی فقیه در زندان گوهردشت رهایی یافت.
روز شنبه 03 اردیبهشت ماه زندانی سیاسی هود یازرلو حوالی ساعت 15:00 پس از تحمل 3 سال زندان در زندانهای مخوف و قرون وسطایی و تحمل شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی ، محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی او پایان یافت و از سالن ایزوله شده 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج آزادی خود را بازیافت.
هود یازلو دانشجوی زندانی 4 خرداد 1387 بدلیل اینکه همراه با مادرش زندانی سیاسی نازیلا دشتی برای دیدن خاله اش در قرارگاه اشرف در عراق بصورت قانونی عازم آنجا شده بود . هنگام برگشت به ایران خانم دشتی و فرزندش هود یازرلو توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل گردید. سپس آنها را در دادگاه انقلاب محاکمه و به حکم سنگین غیر قانونی و غیر انسانی 3 سال زندان محکوم کردند.هود یازرلو چند ماه را در بند مخوف 209 زندان اوین تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت پس از آن به بند 350 زندان اوین منتقل گردید و از آنجا به زندان گوهردشت کرج انتقال یافت و تا امروز در این زندان مخوف و قرون وسطایی بسر برد.
در حال حاضر مادرش خانم نازیلا دشتی در بند متادون زندان اوین و برادر او حامد یازرلو در بند 350 زندان اوین زندانی هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است و از دبیر کل کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی بخاطر جنایتهایی که رژیم ولی فقیه علی خامنه ای علیه مردم ایران و فرزندان آنها زندانیان سیاسی روا داشته است خواستار ارجاع پروندۀ این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
03 اردیبهشت 1390 برابر با 23 آوریل 2011
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: