۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

انتقال به دادگاه انقلاب و برای چندمین بار مورد محاکمه قرار دادن زندانی محکوم به مرگ


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"انتقال زندانی امیر عباس توکلی برازجانی به شعبۀ 18 دادگاه انقلاب و برخوردهای وحشیانۀ قاضی با این زندانی.
روز چهارشنبه 31 فروردین ماه زندانی امیر عباس برازجانی توکلی بدون اطلاع قبلی با دست بند و پابند از زندان گوهردشت کرج به شعبۀ 18 دادگاه انقلاب منتقل گردید.برخورد فردی که خود را قاضی می نامید وحشیانه ،غیر انسانی و به او حتی اجازه صحبت کردند نمی داد. رئیس شعبه با کلماتی مانند ؛حرف نزن ،ساکت شو ،برو بیرون و غیره به این زندانی پاسخ می داد.
زندانی امیر عباس توکلی مردادماه 89 در یک دادگاه نمایشی با اتهامات واهی توسط فردی بنام نورالله عزیزمحمدی ( بنابه به مصاحبۀ رسانه ای خودش تا به حال بیش از 3500 حکم اعدام صادر کرده است) به احکام سنگین و ضد بشری اعدام ،10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.این احکام ضدبشری هنوز در دادگاه تجدید نظر(تایید نظر) تحت رسیدگی است.
لازم به یادآوری است 27 تیر ماه 1387 مامورین نیروی انتظامی با یورش به 2 آپارتمان مسکونی خانواده توکلی برازجانی و شلیک به آنها خانم سودابه شادپور 50 ساله از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت.آقای امیر عباس توکلی برازجانی و بردارش حسین توکلی برازجانی در مقابل چشمان سایر اعضاء خانواده مورد ضرب وشتم شدید قرار گرفتند و چند ساعت در منزل شخصی آنها مورد شکنجه قرار داشتند . این یورش وحشیانه نیمه های شب در حالی که خانم ها و فرزندان آنها در حال استراحت بسر می بردند صورت گرفت. خانم ها ، دختران جوان و خردسال مجبوربه عوض کردن لباسهای خود در مقابل چشمان پاسداران بودند و به آنها فحشهای غیر اخلاقی میدادند . پس از آن تقریبا تمامی اعضای خانواده دستگیرو به آگاهی شاپور منتقل شدند. اسامی آنها به قرار زیر می باشد: تناز ابوالحسنی احمدی 16 ساله/خسرو قائدی 17 ساله /مهنابا توکلی برازجانی 26 ساله/فاطمه فراهانی واشکانی/سودابه شادپور 50 ساله /عباس توکلی برازجانی 38 ساله /حسین توکلی برازجانی 33 ساله / محسن
آنها تحت شکنجه های طاقت فرسا و غیر انسانی قرار گرفتند که به قرار زیر می باشد: با انبر دست پوست نقاط حساس بدنشان را فشار دادن که منجر به زخمی شدن آنها می شد /برای مدت طولانی با باطوم و سایر اشیائ آنها را مورد شکنجه قرار میدادن / ازپشت دست بند و پابند زدن / جوجه کباب کردن /آویزان کردن به مدت طولانی تا زمانی که زندانی بیهوش شود/ تشنه نگه داشتن زندانی برای مدت طولانی / د ر طی 24 ساعت زندانی فقط 2 بار حق استفاده از سرویس بهداشتی را دارد/ تهدید به تجاوز به خانم هایی که دستگیر شدن توسط قاضی پرونده بنام روشن/هنگام شکنجه کیسه بر روی صورت زندانی کشیدن/ پریدن روی دست زندانی با پا در حالی که دستبند به دست زندانی است/ سایر اعضای خانواده یا شاهد شکنجه بستگان خود هستند و یا صدای ضجه و ناله های آنها را می شنیدند.
زنده یاد حسین توکلی برزاجانی 33 ساله در اثر شکنجه های قرون وسطائی و وحشیانه و مستمر در حالی که تمامی بدن او سیاه شده بود.در 6 مردادماه 1387 در سلول کناری برادرش آقای عباس توکلی زندانی بودو صدای شکنجه ها و ضجه های برادرش را می شنید . بعد از مدتی صدای وی قطع شد و هیاهوی پاسداربنده ها که می گفتند: مُرد او ُمرد را می شنید. و بدین طریق این زندانی بی دفاع و اسیر را به قتل رساندند.
افرادی که دستور دهنده و شکنجه کننده زندانیان بیدفاع بودند ؛سرهنگ پاسدار مرتضی رستمی نیا رئیس بازداشتگاه ،سرهنگ پاسدار کرمی، سرهنگ پاسدار مدحی و افراد تحت فرمان آنها بودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام ضدبشری اعدام و محاکمۀ چندین بارۀ غیر قانونی و غیر انسانی زندانیان بی دفاع را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
03 اردیبهشت 1390 برابر با 23 آوریل 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
.

هیچ نظری موجود نیست: