۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات باعث انتقال یک مادر به بیمارستان شد

بنا به گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران تهدیدات تلفنی خانواده احسنی توسط بازجویان وزارت اطلاعات منجر به وخیم شدن حال مادر احسنی و انتقال وی به بیمارستان گردید.
در طی روز دوشنبه 15 فروردین ماه فردی با نام مستعار موحدی از بازجویان وزارت اطلاعات 4 بار تماس تلفنی با خانواده احسنی برقرار نمود و خانم فاطمه قادری (مادر احسنی) را تلفنی مورد بازجویی، تهدید و فشارهای روحی قرار داد و آنها را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار نمود. در تماس اول ، این فرد خود را موحدی معرفی نمود که از ستاد پیگیری وزارت اطلاعات تماس می گیرد و شروع به بازجویی تلفنی از خانم قادری در مورد فرزندش (خانم الهام احسنی از حامیان مادران پارک لاله که در سال 88 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و نزدیگ به 40 روز در بند 209 زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و با فشارهای بین المللی وادار به آزادی وی شدند، نمود.
در تماس دوم با لحنی تهدید آمیز از آنها خواست که به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات برای بازجویی و پاسخگویی به سوالات آنها حاضر شوند و وقتی خانم قادری به درخواست غیر قانونی و غیر انسانی آنها پاسخ رد داد. این شکنجه گر اقدام به تهدیدات مختلف نمود . این بازجوکه خود را با نام مستعار موحدی معرفی می کرد در تماس های بعدی لحن پرخاشگرانه و ضد انسانی به خود گرفته بود و بر شدت و نوع تهدیدات خود موارد دیگری افزود. این شکنجه گر جنایتکار به دلیل ترس از اعمال غیر قانونی و غیر انسانی خود و برای پوشانده نگه داشتن تهدیدات پوچ و غیر انسانی اش با تاکید و تهدید از خانم قادری می خواست که تماس وی با این خانواده مخفی باید باقی بماند در غیر این صورت با عواقب سخت آن مواجه خواهد شد.
در پی بازجویی تلفنی،تهدیدات و فشارهای روحی وضعیت جسمی مادر که به دلیل سکته مغزی که پیش از این در جریان دستگیری فرزند دیگرش نادر احسنی از فعالین دانشجویی برای وی پیش آمده بود به وخامت گرایید و بیمارستان منتقل شد.وضعیت او همچنان نامساعد می باشد .
در طی سال گذشته بازجویان وزارت اطلاعات به طور مستمر بصورت تلفنی مزاحم خانواده احسنی می شدند. بازجویان که با این خانواده تماس می گیرند با نام های مستعار علوی و زهره می باشند و با هر تماس این خانواده را مورد تهدید و تحت فشارهای روحی قرار می دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تهدیدات و فشارهای روحی بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده های فعالین داشجویی،حامیان مادران پارک لاله(مادران عزادار)،خانواده های زندانیان سیاسی که گاها منجر به وخامت حال مادران و پدران سالخورده و حتی بستری شدن آنها در بیمارستان می شود را به عنوان یک عمل غیر انسانی محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران زنان و شکنجه و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای جهت رسیدگی به دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 فروردین 1390 برابر با 07 آپریل 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگران زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: