۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

سازمان ملل برای جلوگیری از کشتار ساکنین بی دفاع، باید بلادرنگ حفاظت کمپ اشرف را به عهد گیرد


روز 19 فرودین ماه واحدهایی از ارتش عراق که تا دندان مسلح بودند به ساکنین بی سلاح و بی دفاع کمپ اشرف با خودروهای زرهی و سایر ادوات جنگی یورش بردند و دست به کشتار زنان و مردان ساکن در این کمپ زدند. همانگونه که در فیلم های منتشر شده به خوبی عیان است نیروهای ارتش عراق بسوی کسانی که در برابر هجوم وحشیانه از محل سکونت خود با دستان خالی و تن خود دفاع می کردند آماج گلوله های مستقیم خود قرارمی دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها زن و مرد این قرار گاه گردید.نیروهای ارتش عراق به فرمان نوری مالکی نخست وزیر عراق دست به این کشتار زدند.
هنگام شروع حمله به این کمپ وزیر دفاع امریکا در عراق حضور داشت و گفته می شود که تیم نظارت آنها قبل از حمله به دلایل نامعلومی از کمپ اشرف خارج شدند و این عمل آنها می تواند چراغ سبزی برای شروع کشتار در کمپ اشرف باشد. نیروهای امریکایی می توانستند مانع این کشتار شوند ولی به دلایل نامشخصی از این عمل خوداری کردند و اجازه دادند که این کشتار صورت گیرد. این عمل امریکا یادآوری سکوت و بی عملی دولت امریکا در قبال سرکوب خونین مردم ایران در سال 1388 و اعدام های مستمر می باشد.
پس از این حمله وزیر امورخارجه ولی فقیه علی خامنه ای در یک موضع گیری رسمی اعلام کرد که از این حمله خرسند می باشد و همچنین رسانه های دولتی از کشتار ساکنین اشرف ابراز خوشحالی نمودند . اظهارات وزیر امورخارجه ولی فقیه و رسانه های او حاکی از هماهنگی آنها با مالکی برای کشتار ساکنین بی دفاع اشرف می باشد. سرکوب خونین مردم ایران ، دستور کشتار ساکنین اشرف ،اعدام زندانیان سیاسی و تحت شکنجه های وحشیانه قرار دادن آنها در زندانهای ولی فقیه و زجر کش کردن زندانیان بیمار بصورت مستقیم و غیر مستقیم هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت در میان مردم ایران برای ممانعت از رسیدن به آزادی و حاکمیت ملی نمی تواند باشد.
لذا پس از چندین حملۀ سازمان یافته ارتش عراق که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از ساکنین اشرف شده است سازمان ملل باید بی درنگ مسئولیت حفاظت ساکنین اشرف را از دولت نوری مالکی که بدستور ولی فقیه علی خامنه ای عمل می کند گرفته و خود حفاظت آنها را به عهده گیرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، کشتار ساکنین اشرف که طبق کنوانسیون ژنو افراد حفاظت شده شناخته شده اند را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای جلوگیری از کشتار آنها خواستار به عهده گرفت حفاظت کمپ اشرف می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
21 فروردین 1390 برابر با 10 آوریل 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: