۱۳۹۸ تیر ۲۳, یکشنبه

شکنجه وحشیانه یک زندانی در زندان زاهدان


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  شکنجه وحشیانه یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان.
روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه زندانی  خلیل شه بخش در اعتراض به وضعیت بد زندان و رفتارهای غیر انسانی مسئولین زندان زاهدان به قرنطینه«شکنجه گاه» زندان منتقل و در آنجا به شدت مورد شکنجه جسمی قرار گرفته است. قرنطینه زندان زاهدان به نوعی شکنجه گاه زندانیان محسوب می شود. در این بند ، زندانیان از هر گونه امکانات اولیه انسانی محروم هستند و در برخی از گزارشات که از خود زندانیان بطور مستقیم نقل کرده ایم :زندانیان روزها با دست بند و پابند در یک سلول کوچک با کمترین لباس در سرما و بدون وسایل سرمایشی و گرمایشی ، لخت کردن زندانیان و ریختن آب بر روی آنها، بدون استفاده از سرویس بهداشتی و شکنجه وحشیانه جسمی نگهداری شده اند.
این زندانی  هموطن بلوچ چندی پیش نیز بدلیل اعتراض به شرایط زندان به بند قرنطینه ، شکنجه گاه منتقل شده بود که در اثر شکنجه های وحشیانه از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران انتقال زندانی  خلیل شه بخش به شکنجه گاه زندان زاهدان تنها بدلیل اعتراض به شرایط بد زندان و رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی مسئولان زندان و مورد شکنجه قرار دادن وی را به شدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیر کل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران می خواهد سکوت و بی عملی در مقابل جنایات رژیم ولی فقیه علی خامنه ای را کنار بگذارند و هر چه سریعتر اقدامی عملی و فوری به منظور پایان دادن به شرایط غیر انسانی و شکنجه زندانیان معترض به این شرایط در زندانهای رژیم ولی فقیه در پیش گیرند. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 تیر۱۳۹۸ برابر۱۵ ژوئیه ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



هیچ نظری موجود نیست: