۱۳۹۸ تیر ۲۹, شنبه

بازداشت یکی از روحانیون اهل سنت در شهر زاهدان

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » مأموران وزارت اطلاعات  مولوی رخشانی را به اداره اطلاعات زاهدان احضار و پس از مراجعه وی به آنجا دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
روز ۲۵ تیرماه مولوی عبدالصمد رخشانی ۴۲ ساله  پس از احضار به اداره اطلاعات  زاهدان هنگام مراجعه به آنجا دستگیر و به محل نامعلومی منتقل گردید و از آن زمان تا به حال هیچ خبری از محل نگهداری و وضعیت او در دست نیست. 
مولوی عبدالصمد رخشانی بارها به اداره اطلاعات زاهدان احضار شده بود و پس از ساعتها بازجویی و تهدید رها می شد. او دارای یک کتاب فروشی مذهبی و تاریخی در خیابان خیام زاهدان  است.
رژیم ضدبشری ولی فقیه  با تمامی ادیان و مذاهب و اقوام ایرانی ضدیت دارد و در طی چهل سال حکومت خونین و ضدبشری خود تعداد بیشماری از هموطنان پیرو ادیان، مذاهب و اقوام مختلف کشورمان را دستگیر، شکنجه و اعدام کرده است و روزانه علیه مردم ایران مشغول جنایت علیه بشریت است .  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری پیروان ادیان، مذاهب ،اقوام مختلف را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به کشتار و اعمال سرکوبگرانه علیه مردم ایران پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ تیر۱۳۹۸ برابر با ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: