۱۳۹۸ تیر ۳۰, یکشنبه

تشدید فشارهای غیر انسانی علیه یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانی سیاسی هموطن بلوچ و تبعیدی در زندان اردبیل شدت یافته است.
زندانی سیاسی محمد صابر ريسی ۲ ماه است که در بند قرنطینه زندان اردبیل تحت فشار و محدودیت قرار دارد. این زندانی سیاسی در سن ۱۷ سالگی توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و ۲۰ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شدیدترین فشارها و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. محمد صابر ریسی در بیدادگاه رژیم ولی فقیه به ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان اردبیل محکوم شد. برادر این زندانی سیاسی از اعضای یکی از احزاب مخالف رژیم است و محمد صابر به عنوان گروگان در زندان نگهداری می شود. 
این زندانی سیاسی هموطن بلوچ بدلیل افشای جنایات رژیم ولی فقیه در زندان اردبیل حدود ۲ ماه است که به بند قرنطینه، شکنجه گاه زندان اردبیل منتقل شده است. بند قرنطینه نوعی شکنجه گاه است که زندانیان در این بند فاقد هر گونه امکانات اولیه انسانی بوده و تحت فشارهای جسمی و روحی قرار دارند. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران بازداشت و گروگان گیری و صدور حکم سنگین ۱۵ سال  زندان علیه این هموطن بلوچ در حالیکه در هنگام بازداشت  زیر سن ۱۸ سال بوده است و انتقال او به بند قرنطینه بمنظور افزایش فشارها بر وی رامحکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیر کل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران خواهان اقدام عملی و فوری بمنظور پایان دادن به گروگان گیری ، بازداشت افراد زیر سن ۱۸ سال و محکوم کردن آنها به احکام سنگین زندان و تحت فشار قرار دادن آنها توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران و آزادی بدون قید و شرط این زندانی سیاسی است . 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ تیرماه ۹۸ برابر با ۲۱ جولای ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: