۱۳۹۸ تیر ۱۳, پنجشنبه

قطع آب در زندان سراوان باعث ایجاد شرایط سخت و طاقت فرسایی در این زندان شده است

به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  نزدیگ به ۳ روز است که که آب زندان سراوان بر روی زندانیان قطع می باشد  
 از روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه آب زندان سراوان قطع شده است و زندانیان علاوه بر شرایط سخت و طاقت فرسا از داشتن آب نوشیدنی محروم می باشند . این مسئله باعث شده است که وضعیت بهداشتی زندانیان را سخت تر نماید .پیگیری زندانیان از علت قطع شدن آب با رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی زندانبانان مواجه بوده است.
جهان تیغ رئیس زندان سراوان زندانیان بی دفاع را مورد تهدید قرار  داده است که در صورت پیگیری و اعتراض به این مسئله با عواقب سخت آن مواجه خواهند شد.جهان تیغ از شکنجه گران این زندان می باشد و اعمال غیر انسانی به دستور وی علیه زندانیان به اجرا گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قطع آب زندان برای مدت طولانی و از این طریق تحت فشار قرار زندانیان  را  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام عملی و فوری به منظور پایان دادن به فشارها و محدودیت ها علیه زندانیان  در ایران توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ تیر ۱۳۹۸ برابر۴ جولای ۲۰۱۹


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: