۱۳۹۸ تیر ۳۰, یکشنبه

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی با وضعیت حاد جسمی در اعتصاب غذای طولانی بسر می برد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتصاب غذای طولانی مدت زندانی سیاسی ارژنگ داوودی در زندان زابل با وضعیت بسیار حاد جسمی 
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی حدود ۲ ماه است که در اعتراض به رفتارهای غیر انسانی زندانبانان ولی فقیه در اعتصاب غذا بسر می برد . این زندانی سیاسی از تاریخ ۳۱ اردیبهشت به دنبال عدم تحویل وسایل شخصی که خانواده برای او تامین کرده بودند و عدم قراردادن وی در کنار سایر زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است و اکنون در شرایط بسیار وخیم جسمی بسر می برد. خطر جدی که جان این زندانی سیاسی تهدید می کند قصد جدی ماموران وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی این زندانی سیاسی است
زندانی سیاسی ارژنگ داووی که از سال ۸۲ در زندان بسر می برد تا کنون چندین بار به زندانهای مختلف از جمله اوین، گوهردشت کرج ، زندان بندرعباس ، زاهدان و زابل تبعید شده است. این زندانی سیاسی از سال ۱۳۹۵ در زندان زابل و در بدترین بند این زندان در تبعید بسر می برد و از هر گونه تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم است. 
یکی از شیوهای جنایتکارانه وزارت اطلاعات تحت فشار قراردادن زندانیان سیاسی وبیمار است تا آنجا که آنها را به سمت اعتصاب غذا سوق می دهد و نهایتا حذف فیزیکی آنها.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تحت فشار قرادادن زندانی سیاسی ارژنگ داوودی، تبعید وی به زندانهای مختلف با کمترین امکانات اولیه انسانی، عدم تماس و ارتباط با خانواده، عدم تحویل وسایل شخصی که خانواده با هزینه خود برای او تأمین کرده اند، عدم رسیدگی به خواسته های این زندانی و سوق دادن او به اعتصاب غذا با وجود بیماری و شرایط وخیم جسمی او را به شدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیرکل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشرسازمان ملل  در امور ایران خواستار اقدام فوری و عملی به منظور نجات جان این زندانی سیاسی و سایر زندانیان بی دفاع در زندانهای مختلف رژیم ولی فقیه علی خامنه ای است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰ تیرماه ۹۸ برابر با ۲۱ جولای ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: