۱۳۹۸ تیر ۱۹, چهارشنبه

عدم درمان یک زندانی که بیش از ۱ ماه از درد کلیه در رنج است


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  یک زندانی در زندان گوهردشت کرج بیش از یک ماه است که از درد کلیه رنج می برد اما زندانبانان ولی فقیه از درمان وی خوداری می کنند.
زندانی علیرضا اکبری کلاشی متولد ۱۳۶۹ از یک ماه پیش دچار درد شدید کلیه است و از درد طاقت فرسایی رنج می برد .هر دو کلیه های وی دچار سنگ کلیه است. مراجعات مکرر وی به بهداری زندان به دلیل عدم وجود امکانات لازم درمانی باعث بهبودی وی نشده است و بنابه گفته پزشکان بهداری او می بایست در بیمارستانی خارج از زندان درمان شود. فردی به نام قبادی معاون داخلی  زندان از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت می کند.
زندانی علیرضا اکبری کلاشی از سال ۱۳۹۴ در زندان گوهردشت  کرج زندانی است و به ۱۰ سال زندان محکوم  است و در حال حاضر در بند ۶ سالن ۱۷ زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد. 
از طرفی دیگر آب نوشیدنی زندان گوهردشت کرج از چاه ها تامین می شود و دستگاه تصفیه آب موجود در این زندان از ۳ ماه پیش از کار افتاده است و از آن زمان تا به حال زندانیان از آب چاه بدون تصفیه استفاده می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان بی دفاع و قرار دادن آنها در شرایط غیر انسانی و تحمل دردهای سخت و طاقت فرسا  برای مدت طولانی  را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به رفتارهای غیر انسانی ، کشتار و اعمال سرکوبگرانه مردم ایران پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد  ارجاع دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ تیر۱۳۹۸ برابر۱۰ ژوئیه ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: