۱۳۹۸ مرداد ۶, یکشنبه

اعتصاب غذای یک زندانی در اعتراض به افزایش ناگهانی قرار وثیقه اش


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتصاب غذای  یک زندانی  در اعتراض به افزایش قرار وثیقه اش  در آخرین لحظات آزادی وی. 

زندانی امید سلوکی  ۴۰ ساله که ۳ سال است در بند ۱۰ سالن ۳۱ زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد. در اعتراض به افزایش قراره وثیقه وی در آخرین لحظات آزادی او از زندان دست به اعتصاب غذا زد. او ۳ روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد . ابتدا قاضی ولی فقیه قرار وثیقه را ۱.۵ میلیارد تعیین کرده بود خانواده زندانی امید سلوکی با تامین این مبلغ و طی مراحل مختلف برای آزادی وی اقدام نمودند.اما قاضی مربوطه در آخرین لحظات که در حال آزاد شدن بود وثیقه را به ۵ میلیارد افزایش داد و این زندانی را به زندان بازگزدانده شد. یکی از شیوه های ضدبشری قوه قضاییه ولی فقیه  باجگیری نجومی مالی از زندانیان است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بکار گیری شیوه های غیر انسانی توسط قوه قضاییه ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام عملی و فوری به منظور پایان دادن به رفتارهای غیر انسانی و وحشیانه رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران علیه زندانیان بی دفاع در زندانها است.  


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۶ مردادماه ۹۸ برابر با ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: