۱۳۹۳ آبان ۱۸, یکشنبه

صدور حکم اعدام علیه یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ در شکنجه گاه زندان زابل


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی ایوب( ناصر) ریگی پس از چند سال بلاتکلیفی در زندان زاهدان و تبعید به زندان زابل در حالی که در سلول انفرادی و تحت شکنجه بود ، حکم اعدام را به وی  ابلاغ نمودند.
زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب ( ناصر ) ریگی که  مرداد ماه از زندان مرکزی زاهدان  به زندان زابل تبعید شده بود پس از مدتی او را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زابل منتقل کردند.او در سلولهای انفرادی توسط بابایی رئیس سازمان زندانهای استان و پهلوانی رئیس اطلاعات زندانهای استان سیستان و بلوچستان تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفت. این زندانی با کابل مورد شکنجه قرار گرفت و مدتها او را با یک دست از سقف آویزان کردند. در اثر شکنجه های وحشیانه  پهلوانی ۲ دندان وی شکسته  و همچنین در اثر شکنجه های غیر انسانی  دچار ناراحتی کلیوی حاد شده است.
زندانی سیاسی ایوب ریگی نزدیک به ۴ ماه در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زابل تحت شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار داشت .او از زمانیکه به زندان زابل منتقل شده است از داشتن ملاقات با خانواده  و تماس تلفنی محروم بوده است و در حال حاضر ممنوع تماس می باشد.
زندانی سیاسی ایوب ریگی زمانی که در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زابل بود به وی حکم اعدام را ابلاغ کردند و ۲ تن از جنایتکاران ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان به نام های بابایی رئیس سازمان زندانهای استان و پهلوانی رئیس اطلاعات زندانهای استان که شخصا او را مورد شکنجه های وحشیانه قرار داده اند او را تهدید کرده اند که بزودی وی را اعدام خواهند کرد..
زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب ریگی از داشتن وکیل محروم بوده و در دادگاه های در بسته و چند دقیقه ای محکوم به اعدام شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تبعید زندانی سیاسی ایوب ریگی به زندان زابل و انتقال وی به شکنجه گاه این زندان و مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتن وی توسط ۲ تن از مسئولین ولی فقیه در استان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای پدر خوانده داعش به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ آبان۱۳۹۳ برابر با۹  نوامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است


هیچ نظری موجود نیست: