۱۳۹۳ آذر ۵, چهارشنبه

اعتصاب غذای یک زندانی در اعتراض به عدم درمان در زندان اوین


 بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی رسول حردانی در اعتراض به عدم درمان در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.
روز دوشنبه ۳ آذرماه زندانی سیاسی رسول حردانی ۳۰ ساله در اعتراض به عدم درمان وعدم رسیدگی به خواسته هایش دست به اعتصاب غذا زد. این زندانی سیاسی از درد و ناراحتی حاد در پاها و ورم زانو رنج می برد و اعلام کرده است که اگر تا روز چهارشنبه به خواسته های وی رسیدگی نکنند و وی را تحت درمان قرار ندهند اقدام به دوختن لباهایش خواهد کرد.همزمان با اعلام وی به اعتصاب غذا ، زندانبانان ولی فقیه به منظور عدم حمایت سایر زندانیان سیاسی  او را از بند ۳۵۰ خارج و به بند آموزشگاه منتقل کرده اند.
زندانی سیاسی رسول حردانی در سال ۱۳۷۹ بدلیل فرار از جهنم آخوندها همراه برادرش خالد حردانی بازداشت و پس از تحمل ۷ سال زندان با سپردن وثیقه در سال ۱۳۸۶ آزاد شد .وی مجددا در اعتراضات چهارشنبه سوری در سال ۱۳۸۸ دستگیر و همچنان در زندان اوین بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران عدم درمان این زندانی سیاسی و سوق دادن وی به سمت اعتصاب غذا را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ آذر۱۳۹۳ برابر با۲۶ نوامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است


هیچ نظری موجود نیست: