۱۳۹۳ آبان ۲۴, شنبه

اعدام جنایتکارانه ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  صبح امروز ۲ تن از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ  در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند.
روز شنبه ۲۴ آبان ماه ۲ زندانی  سیاسی هموطن بلوچ پس از سالها اسارت و شکنجه های وحشیانه جسمی  و روحی که آثار شکنجه بر بدن آنها عیان بود در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند .
اسامی ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ که خون خود را فدای راه آزادی مردم ایران نمودند به قرار زیر می باشد:
۱ـ  زندانی سیاسی  محمود شه بخش حدودا ۲۵ ساله از بند ۱ معروف به بند جوانان  زندان مرکزی زهدان که ۳ سال در اسارت بود و ماهها در سلول های انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های قرون وسطایی  برای گرفتن اعترافات تلویزیونی قرار داشت .
۲ـ زندانی سیاسی وحید شه بخش حدودا ۲۷ ساله ، نزدیک به ۷ سال در بند ۴  زندان مرکزی زاهدان زندانی  بود.
او ماه ها در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفت تا او را وادار به اعترافات تلویزیونی نمایند . او از زندانیان سیاسی فعالی بود که در انتشار گزارشهای  نقض حقوق بشر  در زندان زاهدان و استان سیستان و بلوچستان علیه  زندانیان سیاسی و عادی و مردم منطقه  فعالان شرکت داشت.
 ماموران وزارت اطلاعات  که بدستور آخوند محمود علوی  وزیر اطلاعات کابینه آخوند حسن روحانی عمل می کنند اقدام به قطع تمامی ارتباطات زندان  از روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه تا صبح امروز  نمودند تا از این عمل ضدبشری و جنایتکارانه آنها کسی مطلع نشود و برای نجات جان این ۲ زندانی سیاسی اقدامی صورت نگیرد. هنوز از اینکه به خانواده های آنها اجازه آخرین دیدار داده شده است یا نه خبری در دست نیست، 
اعدام این ۲ زندانی سیاسی در حالی صورت می گیرد که اخیرا قوه قضاییه ولی فقیه  به منظور فریبکاری برای جلوگیری از تصویب قطعنامه نقض حقوق بشر اقدام به انتشار خبر پذیرفتن مشروط گزارشگران حقوق بشرسازمان ملل کرده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعدام قرون وسطایی و جنایتکارانه ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم ایران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام ، شکنجه و سرکوب  در ایران ، تروریست و آدم کشی در جهان خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
  
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴ آبان۱۳۹۳ برابر با۱۵  نوامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است.

هیچ نظری موجود نیست: